Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

200L kopparfat/koppartunna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • 200L kopparfat/koppartunna

    Som sagt, jag har en Tunna som är gjord av koppar, förtennad inuti.
    den ligger på runt 200L och har en höjd på ca 1m. Tung som ett as är den, men ändå så man kan lyfta den själv. Skulle uppskatta till ca 50kg då inräknat någon "stabiliseringsring" i botten av järn eller liknande material.


    har precis fått den av mina föräldrar och ska nu sälja den. ser inte att jag har någon användning för den när jag bor i lägenhet.

    Den är märkt " Sven Andersen-Nielsen TLF Holmbaek 454 " (ja, det är ett danskt Ä)
    Jag har sökt som en galning på internet och hoppas nu på att någon här kan dessa saker...



    Vill inte ha miljoner för den men vill inte heller bli blåst.
    OCH det känns jävligt trist att sälja den som skrot om det finns någon som vill köpa den för att inte smälta ner den.
    jag gillar gammalt skrot men jag är mer för gamla bilar, dock känns det inte bra att skrota en såhär fin gammal "sak".


    hör gärna av er om ni har en aning om var jag kan hitta info eller någon som vill köpa den.
    bilden kommer från blocket där den ligger ute. har ett par spekulander men inget som känns riktigt bra....

    om någon vet vad den kommer ifrån eller var jag kan hitta mer info så säg gärna till.

  • #2
    Ingen?

    pratade med en kille som kunde lite om sånt här och den var använd till att brygga öl i iaf.

    Comment

    Working...
    X