Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7 14 15 16 17
Resultat 161 till 166 av 166

Ämne: Ett år i Sverige

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Citat Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
    Råkade idag springa på tre handmålade assietter. Blev bara köp av en då jag egentligen redan har för mycket porslin och jag helst vill satsa på äldre eller sådant som behövs i hushållet om jag skall ha mer men som jag mindes den här tråden tyckte jag den kunde vara intressant. De andra motiven var Vingåker och Järvsö. Motivets namn (Mora) finns skrivet under bilden.

Vet inte om jag skall tro att det här är målade vid Rörstrand - det är nog hemmamåleri. Men det bör vara 1800-tal.Bifogad fil 169313Bifogad fil 169314
    Hallå FBQ,
    Kul nykomling som verkligen ställer frågor. Assiette? Inte stämplat Rörstrand. Dekor på brämen vi aldrig skådat. Hemmaarbete? Nja, sannolikt inramningen. Tror någon kommit över schablonerna från en kaffeserivs och gjort ett eget verk.
    So long
    Kim

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå FBQ,
    Kul nykomling som verkligen ställer frågor. Assiette? Inte stämplat Rörstrand. Dekor på brämen vi aldrig skådat. Hemmaarbete? Nja, sannolikt inramningen. Tror någon kommit över schablonerna från en kaffeserivs och gjort ett eget verk.
    So long
    Kim
    Jodå, den är stämplad Rörstrand, rakstämpel (men inpressat då, ingen tryckt stämpel). Men det kan ju fortfarande vara odekorerat porslin som köpt och dekorerats hemma med motivet. Och, ja, det är en assiett.
    Senast redigerat av FBQ den 2018-04-18 klockan 00:39.

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hittade två små tallrikar idag, det måste vara till en barnservis, 13,5 cm i diameter. Namn:  20181227_191011.jpg
Visningar: 67
Storlek:  58,1 KB

antikverad nobes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Den här tror jag inte har varit med. Kaffekopp ostämplad med Akja och Leksand III
    Bifogade bilder Bifogade bilder      

Reg.datum
    okt 2009
    Hallå Nobe,
    Vad har du inte i glömmorna? Tack för ditt bidrag. Kul att se. Tror de de där enfärgade transfertrycken? hör 1900-talet till.
    So long
    Kim

Reg.datum
    okt 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå,
    Har ni sett den här tidigare? Rapporterad av nyanlände Fazek vars bilder jag lånat.
    So long
    Kim
    Jo, här är den, men kan uppdateras.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •