Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varifrån kommer fågeln?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
    Trelleborg, efternamnet börjar på P?
    Här är ljusstaken med signatur och årtal.
    Bifogade filer
    p-son

    Comment


    • Från en annan tråd där du visat denna fick jag uppfattningen att det är du Polsson som är upphovsmannen. Right?

      Comment


      • Kommer Du ihåg den här Polsson, P-00
        Bifogade filer

        Comment


        • Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
          Från en annan tråd där du visat denna fick jag uppfattningen att det är du Polsson som är upphovsmannen. Right?
          Right!

          Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
          Kommer Du ihåg den här Polsson, P-00
          Nej, den kan jag inte kännas vid. Mina alster lär inte finnas utanför Trelleborgs gränser och knappast utanför hemmets gränser heller.
          Last edited by Polsson; 2009-11-30, 17:26.
          p-son

          Comment


          • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
            Right!



            Nej, den kan jag inte kännas vid. Mina alster lär inte finnas utanför Trelleborgs gränser och knappast utanför hemmets gränser heller.
            Ibland kan man (jag) bara inte låta bli attskoja till det lite, vet inget om vasen (med dekor liknande den på Din inte alls oävna ljustake) mer än att det står W.Germany undertill
            Mvh Prylsnubben

            Comment


            • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Ibland kan man (jag) bara inte låta bli attskoja till det lite, vet inget om vasen (med dekor liknande den på Din inte alls oävna ljustake) mer än att det står W.Germany undertill
              Mvh Prylsnubben
              Skojar du en gång till, kommer jag att starta en ny tråd i mitt namn och med
              presentation av alla mina "konstverk"
              p-son

              Comment


              • Man vet aldrig, det kanske blir en så´n på allmän begäran............inte mig emot !
                Ibland kan det ju vara lite för mycket prat och lite för lite (krukmakar) verkstad.

                Comment


                • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                  Man vet aldrig, det kanske blir en så´n på allmän begäran............inte mig emot !
                  Ibland kan det ju vara lite för mycket prat och lite för lite (krukmakar) verkstad.
                  Håller med Dig.
                  En kruka gör ingen verkstad...

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                    Ibland kan det ju vara lite för mycket prat och lite för lite (krukmakar) verkstad.
                    Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                    Håller med Dig.
                    En kruka gör ingen verkstad...

                    Tänkte styra upp fågeltråden med en ny pippi.

                    Formulerar om frågan till: Vem är upphovsmannen/kvinnan till denna fåfänga fågel? Den är svensk, fast den ser ganska exotisk ut . Senaste boplats Gamla stan.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Kanske Lars Bergsten, även om det inte är någon uggla.

                      Comment


                      • Nix! Fler bud emotses innan jag ger ledtrådar.

                        Comment


                        • EGO-stengods, Lidköping/Willy Fisher.

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                            EGO-stengods, Lidköping/Willy Fisher.
                            Bravo! Det är Willy Fischer. Däremot inte från EGO. Stämplad under STENGODS FISCHER. Denna stämpel användes 1960-1975, enligt uppslagsboken Svensk keramik...av Nyström. Enligt samma bok hade Fischer egen verksamhet i Lidköping från 1965, i Uddevalla 1969-1979 därefter i Vänersborg till 1996. 1966-1969 arbetade han också vid EGO Stengods i Lidköping. 1948-65 vid Rörstrand.

                            Varför stämpeln började användas redan 1960 har jag inte lyckats klura ut.

                            Comment

                            Working...
                            X