Sidan 2 av 65 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 12 52 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 644

Ämne: Bo fajans keramiktillverkning 1874-1967

Jo visst står det ngt men Bo fajans sweden t.ex men det är inte säkert att det är några siffror. Har boken själv men skulle oxå behöva en beteckning för att leta. Vi får avvakta svar från frågarinnan. Formspråk och stämpel placerar den nog till 60-talet, osäkert om den finns någon namngiven formgivare till denna.
    Senast redigerat av Äjth den 2006-12-15 klockan 10:05.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Hej på er! Jojomen visst står det ett nummer. 6031/A. Hoppas att bitarna faller på plats. Även Bo står ristat in i botten. Hälsningar Grace

Kan inte finna denna i Bo Fajansboken. Alla objekt finns ju inte dokumenterade i den. Tyvärr.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Vad kan detta bero på. Är den udda på något sätt?

Citat Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Kan inte finna denna i Bo Fajansboken. Alla objekt finns ju inte dokumenterade i den. Tyvärr.
    Vad beror det på, är den för tidig, för gammal, betydelselös, udda? Hur ska man då få reda på det?

Den har helt enkelt tillverkats mellan två priskuranter... Därför finns den inte med i någon av de sparade. Det betyder ingenting för helhetsupplevelsen. En lampfot är värd ca 25% av motsvarande vas. Man kan jämföra det med en vas med en spricka i botten. Ingen behåller vattnet särskilt bra...
    Har någon en annan åsikt om värdeförhållandet så är jag öppen för en dialog.

PS! Allt går inte att läsa sig till. Tänk vad hemskt det vore om man kunde slå upp en bok och få svar på livets alla gåtor... Vissa tror ju att allt står i Bibeln, men jag personligen hoppas INTE det...

Det är nog inte värdet som är det väsentliga, jag skulle bara så gärna vilja veta lite mer om vem som gjort den och när. Jag kommer förmodligen att ha den som lampa, den är ju vacker som den är.

Question Vem har målat dessa tallrikar ?

Vet någon vems signatur detta är ?
    Om något vet mer om dem skulle jag bli ännu gladare.

Jag känner inte heller igen den djupa stämpeln.
    B
    GEFLE

Bo fajans brukar väl vara Bo

Hoppas på lite hjälp med att bli klokare.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Jodå, det är Bo Fajans. 4034 är modell och H är dekor, men em som gjort den kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag inte har tillgång till boken just nu. (Men i boken står bara konstnären som gjort förlagan. Vem som målat din tallrik på dekorationsavdelningen kommer vi nog aldrig att få reda på)

Vad säger du...aldrig få reda på... djup tragedi, det kan inte vara roligt att bli påmind om denna i fortsättningen så fort man ser tallriken.
    Men vederbörande får försöka se det lite positivt, dom ser ju nästan ut som Pyro och det kan värma.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •