Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Udda Kluckaflaska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Udda Kluckaflaska

    Visar en lite udda men stilren kluckaflaska med trevlig rökton i glaset, 21.5 cm hög. Som dekoration finns bara fyra pålagda glasklackar/sigill med noppor.
    Den första jag sett av ”klotmodell” som helt saknar den pålagda veckade dekorationen.
    Sverige och åren kring 1700/1800 gissar jag. Någon där ute som sett någon liknande
    Bifogade filer

  • #2
    Ursprungligen postat av Rolf J Visa inlägg
    Visar en lite udda men stilren kluckaflaska med trevlig rökton i glaset, 21.5 cm hög. Som dekoration finns bara fyra pålagda glasklackar/sigill med noppor.
    Den första jag sett av ”klotmodell” som helt saknar den pålagda veckade dekorationen.
    Sverige och åren kring 1700/1800 gissar jag. Någon där ute som sett någon liknande
    Jag håller med, den ser lite ut som en bastard, något mellanting mellan bullig med påklipp och kluckan utan "bullar". Jag har inte sett en sådan förut.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rolf J Visa inlägg
      Visar en lite udda men stilren kluckaflaska med trevlig rökton i glaset, 21.5 cm hög. Som dekoration finns bara fyra pålagda glasklackar/sigill med noppor.
      Den första jag sett av ”klotmodell” som helt saknar den pålagda veckade dekorationen.
      Sverige och åren kring 1700/1800 gissar jag. Någon där ute som sett någon liknande
      Rolf, Tror dessa är syskon ,dock verkar min lite skruvad......😀
      Törs sätta en slant på att samma gubbe varit framme?
      Mvh
      S
      Bifogade filer

      Comment

      Working...
      X