Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AB C.L. / L.C. Hälsingborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Tidigare har bl.a. Gideon varit inne på att det kanske inte endast var A&J som levererade
    lergodset till dessa grossistfirmor. Jag tycker vissa grundformer påminner lite om Steninge
    Verkstad. Det skulle ju även stämma tidsmässigt om så vore fallet, snillen spekulerar-javisst.

    Comment


    • #47
      Japp, jag köper gärna Din hypotes, prylsnubben!

      Comment


      • #48
        Chamottemassa påförd efter drejningen och så lite guld på det! 063 1 för OBO i Malmö. 14 cm Ø och 6 cm hög.
        Bifogade filer

        Comment


        • #49
          Lion 101 1

          På inlägg 33 visade jag mitt första lejon och här kommer det andra!
          En skål med hänklar och påkletad chamotte efter drejning. Priset var en gång i tiden 3:50. Idag stod det för gratis avhämtning bland en massa blomkrukor utanför GIF:s loppis och sen går väl det vidare till nästa loppis
          Bifogade filer

          Comment


          • #50
            Rund eller fyrkantig - ja, det beror på hur man ser på den Eller om man ser den från Höganäs eller Karlstad
            Men med guldkant och nr 73 3. 15 x 15 cm resp 12 cm Ø.
            Bifogade filer

            Comment


            • #51
              Det var stor bredd i det sortiment som såldes till Malmö, Karlstad och Helsingborg. Här är en dubbelskål med handtag och med nr 41 för AB C.L./L.C. i Hälsingborg. 21 cm lång och 9 cm hög.
              Bifogade filer

              Comment


              • #52
                Ab lew

                Här kommer påfyllning i tråden.
                Loppade den här trevliga skålen med lysterglasyr igår.Nu när det är ljust ute och jag fotat signaturen som var lite lurig hittade jag till slut rätt.Sveriges bästa uppslagsverk det är PES det.
                AB L.E. Wahlström Karlstad 1915-40
                Click image for larger version

Name:	IMG_3897-vertpes.jpg
Views:	1
Size:	53,0 KB
ID:	566793
                Click image for larger version

Name:	IMG_3898-vertpes.jpg
Views:	1
Size:	69,9 KB
ID:	566794

                Comment

                Working...
                X