Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Glasfråga - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasfråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Glasfråga

    Vad är detta för slags glas? Nyinropad på auktion. 18 cm hög, oslipat puntelmärke, mycket bubblor. Inrop 437.
    Bifogade filer

  • #2
    Ingen som har nån tanke om mitt glas? (vas?) Gammal eller ny? Jag tycker att den ser ut att ha en viss ålder.

    Comment


    • #3
      Den enda tanke jag har är att "den är inte gammal", men den är säkert gjord för att imitera gammalt glas.

      Comment


      • #4
        Ja inte vet jag egentligen. Vasen är ganska lätt c:a 170 gr. Lägger in ett par bilder till där färgen stämmer bättre.
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Jag får hålla med E.B.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Även jag håller med att den är gjord under dom sista 50 åren,
            den är ju gjord på frihand, men den som gjort den var säkert ingen
            van finlirare på glas, tycker den faller i facket (söl-rastarbete)
            det finns även studiohyttor som startar och vissa klarar inte mer än så som denna, och för vissa stannar kunskapen att skapa där, då kan det kännas bittert att stå där med en ny glashytta att betala för,
            men glasvasen har ju sin charm ändå.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment


            • #7
              Tack för svaren. Visst har den sin charm och får väl stå på nåt skåp och charma tills den får gå vidare

              Comment


              • #8
                Jag tycker den påminner mycket om mina, helt säkert, nya vaser.

                Comment


                • #9
                  Tack Kecke den tråden hade jag inget minne av. Visst ser det ut att vara "samma andas barn". Jag tor att min är en kopia av ett äldre föremål.

                  Comment


                  • #10
                    Jag tycker det ser ut som en "del" till en s.k vattenpipa???

                    Comment

                    Working...
                    X