Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas eller flaska?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vas eller flaska?

    Kan någon hjälpa mig med denna? Jag tyckte jag köpte en "vas" men min man säger att det är en gammal flaska! I så fall saknar den en stor kork...
    Den är 14 cm hög och 10 cm bred, fyrkantig, och väger nästan 800g.
    Tacksam för all information ni kan dela med er av! Ålder, vem har gjort den osv. Eller det kanske är "skräp"... men jag tycker om den.
    Har nog snöat in på grönt glas...
    Tack på förhand.
    PS. Finns det något sätt att söka på bilderna i detta forum? Skulle ju vara lättare att se om det är "precis en sån" man hittat....
    Bifogade filer

  • #2
    Ingen? Är det för dåliga bilder eller är ni bara ointresserade av att hjälpa en novis?

    Comment


    • #3
      Känns inte som en flaska för vätskor.

      Comment


      • #4
        Med tanke på det lilla formatet och den stora tyngden så är det nog en vas.
        Inget jag känner igen.

        Comment


        • #5
          Tack för det! Då hade jag nog rätt i att det var en vas! En poäng till mig =-)
          Och antagligen "skräp" om den inte känns igen... men man lär slig inget om man inte frågar, så än en gång tack för svaren.

          Comment


          • #6
            Inte skräp för det PIRRAYAN, den är ju handgjord från topp till tå
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment


            • #7
              Ja, det ante mig... . Känner mig rätt nöjd med den i alla fall, den kommer att passa ypperligt i mitt snart färdigrenoverade kök!
              Pirjo-pirrayan

              Comment

              Working...
              X