Min mamma bad mig ta reda på vem som har gjort hennes vita kruka med lock och vad den har för värde om den nu har något.
Min mamma bad mig ta reda på vem som har gjort hennes vita kruka med lock och vad den har för värde om den nu har något.
Senast redigerat av Kaptenen den 2012-07-23 klockan 22:15. Anledning: Ändrat rubrik
Sök på Hertha Bengtson o Rörstrand.
Senast redigerat av Maria den 2009-09-03 klockan 17:33.
Använde Hertha Bengtsson denna signaturen också då? Signaturen är bara med 1 "s" i Bengtsson så jag tänkte att det kanske är en annan då?
Det ska bara vara ett S i Bengtson,
Ok... Signerade hon både med hela efternamnet och med bara sina initialer? De signaturerna som jag har sett av Hertha har varit sammansatt H och B.
Börja gärna med denna länk: http://www.porslinet.nu/Formgivare/H...20Bengtson.htm
Sedan finns det en del litteratur på biblioteket om Hertha Bengtson att låna på biblioteket, och så har det skrivits om henne och servis Blå Eld i båda antiktidningarna, Antikvärlden och Antik & Auktion genom åren. Vet tyvär inte vilka nummer, men det finns förteckningar på nätet att gå igenom.
Välkommen förresten!![]()
din vas är 'uniksignerad'
HB användes på atelje o seriegods....
Ok... Det låter som att det är lite bättre med denna signaturen då.
Vad skulle värdet kunna vara då? Jag såg att det satt en gammal prislapp i locket från en loppis eller något och då kostade den 300:-.
priset stämmer nog ganska bra 300-500 kr är den nog värd
[SIGPIC][/SIGPIC]
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)