Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gul bytta

Original Björn Ls avatar
    Reg.datum
    sep 2005

Gul bytta

Till sillen kanske ? Inget jag normalt köper men igår så blev det både det ena och det andra i samband med ett roligt loppis besök ! Den är märkt A/B STOCKHOLMS PLAST INDUSTRI HUDDINGE MADE IN SWEDEN i botten. Den är i mycket fint skick och kostade en tjuga. Det fanns även en tillbringare i samma färg och från samma firma. Den var också i fint skick. Den kostade dock en femtiolapp och jag blev snål och lät bli att köpa den. Dumt kanske ? Jag får isåfall skylla på att jag har dålig koll på sånt här
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Seniormedlem Kluras avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    En sån där bytta har jag också men den är långt ifrån lika fräsch som din, saknar locket också. Vi hade flera saker i den här stilen i vår lekstuga när jag var liten.
    Har bara min den här kvar nu.
    [SIZE="1"][FONT="Comic Sans MS"]Samlar på Gefyr Spetsfat[/FONT][/SIZE]

Hej på er!

Byttan tillverkades på 1950-talet av Stockholms Plastindustri för Ångermanlands Mejeriförenings messmör. Den såldes även tom, och användes kanske för smör.. eller sill, eller vad man nu kan tänkas ha i den.
    Det är en produkt som förekommer lite här och var, trevligt att du hittade den i gott skick. 20 kr är ju ett trevligt pris också! Den nog kostat mer om den dykt upp i en antikaffär i stan i en hylla med plastsaker.

Känner igen den...tror min farmor hade en sån på 70talet och hade smör i den....20 kr var ju mycket bra! Och i fint skick!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •