Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Någon som känner igen tyget?

Någon som känner igen tyget?

Har ett helt underbart tyg/gardin som jag så väl känner igen men kan inte komma på varifrån. Kan det vara Ikea? Marimekko? Någon som har en aning?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Mycket snyggt. Har dock inte svar på din fråga. Vet en person som kanske kan svara...hon har en blogg så maila henne så får du kanske svar...
    Här är bloggen:
    http://saax.blogspot.com/

Tack så mycket! Ska testa det.

Kan vara Anita Wangel (danska) men är inte säker...

Tack Gila!....verkar som detta kommer gäcka mej. Ingen verkar veta

Såg ett likadant ute på Tradera för en tid sen. Stod inget där heller om vem som gjort det.

Men hjälp vilket fräckt tyg! Har du funnit svaret på gåtan, så återge gärna för jag blev varmt nyfiken. Undrar om det inte är samma mönster som jag har några bitar tapet utav.... i varje fall är det otroligt likt den. Stormönstrad, jag skulle dock inte gissa på marimekko i första hand...

Edit: hade tyvärr ingen bild kvar i datorn, men jag har den uppe på min blogg:
    http://bortbytingen.bloggplatsen.se/...et-jag-ar-kar/
    det skiljer en del på dem, men de är definitivt samma andas barn!
    Senast redigerat av Kökslampan den 2009-09-21 klockan 19:35.

Kökslampan.... det är ju otroligt!! Vad kul att se tapeten som verkligen lika.
    Vet fortfarande inte vem som står bakom designen. Får nog aldrig veta heller är jag rädd för.

Seniormedlem Dykar`ns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Skulle det kunna vara Stig Lindberg??!!

Jag tycker att det påminner starkt om motivet på hans serie the och kaffegods vid namn Tahiti.

Det var min första tanke och mig veterligen så finns det en del tyger med hans signum på!!

Dykarn, stilen är lite lik men ändå långt ifrån.Är tveksam.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •