Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gul bytta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gul bytta

    Till sillen kanske ? Inget jag normalt köper men igår så blev det både det ena och det andra i samband med ett roligt loppis besök ! Den är märkt A/B STOCKHOLMS PLAST INDUSTRI HUDDINGE MADE IN SWEDEN i botten. Den är i mycket fint skick och kostade en tjuga. Det fanns även en tillbringare i samma färg och från samma firma. Den var också i fint skick. Den kostade dock en femtiolapp och jag blev snål och lät bli att köpa den. Dumt kanske ? Jag får isåfall skylla på att jag har dålig koll på sånt här
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

  • #2
    En sån där bytta har jag också men den är långt ifrån lika fräsch som din, saknar locket också. Vi hade flera saker i den här stilen i vår lekstuga när jag var liten.
    Har bara min den här kvar nu.
    [SIZE="1"][FONT="Comic Sans MS"]Samlar på Gefyr Spetsfat[/FONT][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Hej på er!

      Byttan tillverkades på 1950-talet av Stockholms Plastindustri för Ångermanlands Mejeriförenings messmör. Den såldes även tom, och användes kanske för smör.. eller sill, eller vad man nu kan tänkas ha i den.
      Det är en produkt som förekommer lite här och var, trevligt att du hittade den i gott skick. 20 kr är ju ett trevligt pris också! Den nog kostat mer om den dykt upp i en antikaffär i stan i en hylla med plastsaker.

      Comment


      • #4
        Känner igen den...tror min farmor hade en sån på 70talet och hade smör i den....20 kr var ju mycket bra! Och i fint skick!
        http://gilasgrotta.blogspot.com/

        Comment

        Working...
        X