Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Hebergs Auktioner. Falkenberg

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Auktioner Halland

När jag för drygt två veckor sedan tog upp tråden om Heberg, trodde jag inte att det skulle bli en sådan respons. Men auktionen var ju unik med ett otroligt utbud och enligt gängse ekonomiska regler bör ju då priserna pressas neråt. Jag har inte gjort några särskilda prisnoteringar mer än att två vaser Tobo Triller gick för 2200 resp 2000. Den tredje gick för 800. Alla med slagavgift på 20 SEK.
    Idag söndag är det auktion igen i Heberg. Men enligt min mening inget att hetsa upp sig över. Och på torsdag 27 aug. har Hallands Auktionsverk i Halmstad sin månadsauktion. Ett Janifat och lite keramik från Laholm samt Höganäs med Albin Hamberg (1235) och Axel Söderberg (1217). Hj Ekbergs Lergöken(527)! inte att glömma. Samt mycket mer. I Halmstad tillkommer 20 % på slagpriset. Man har där bättre bilder och en kortfattad beskrivning av objekten. En klar fördel är att man redan på kvällen efter auktionen redovisar de uppnådda priserna på nätet.

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Tackar för infon, Lars M!
    p-son

Reg.datum
    apr 2009

Ny auktion

Läser i lokalbladet att på söndag den 13 sept. är det ny auktion i Heberg och då säljes resterande lösöre från Sven Petterssons dödsbo. På www.hebergsauktioner.se är det lite svårt att se men Anita Nylund, Gunnar Nylund, Törngrens, tomtar, pipor, silver Elme mm finns med.
    Otroligt vad en samlare fick ihop. Och ändå blev han bara 65 år!

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Auktion Lönsboda lördag 12/9

Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Läser i lokalbladet att på söndag den 13 sept. är det ny auktion i Heberg och då säljes resterande lösöre från Sven Petterssons dödsbo. På www.hebergsauktioner.se är det lite svårt att se men Anita Nylund, Gunnar Nylund, Törngrens, tomtar, pipor, silver Elme mm finns med.
    Otroligt vad en samlare fick ihop. Och ändå blev han bara 65 år!
    Tack för infon, Lars M!

Såg en annons i Trbgs Allehanda om auktion i Lönsboda (mellan Älmhult och Hässleholm) på lördag kl. 10.00 med visning från 09.00. Lösöret efter samlaren Ingvar Nilsson går under klubban. Allmoge 120 delar m.m säljes.

Auktionist Sven Thuresson Duvhult 0479-230 74
    p-son

Reg.datum
    apr 2009
    Jag väcker till liv en gammal tråd. Men den här gången är det böcker som gäller. Den 6 dec 2015 säljs massor med böcker och det är moderna praktverk inom konst, arkitektur, foto, erotica etc. http://www.auction2000.se/auk/w.Obje...&inCategoryId=

Reg.datum
    apr 2009
    En större mängd lergökar kommer att säljas på söndag. Det sker på webauktionen. http://www.auction2000.se/auk/w.Obje...goryId=4763807

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •