Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Hebergs Auktioner. Falkenberg

jag kan bara hålla med Polsson o Lars M
    Nu kände jag igen 'knapplöse' PESaren Polsson, och fick en trevlig pratsund när silvret såldes.
    Råkade befinna mig 4 mil från Heberg men visste inte om auktionen förrän timmarna innan
    Jag hann !!!!

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Gårdagens "skörd" - Hebergs auktioner

Citat Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
    jag kan bara hålla med Polsson o Lars M
    Nu kände jag igen 'knapplöse' PESaren Polsson, och fick en trevlig pratsund när silvret såldes.
    Råkade befinna mig 4 mil från Heberg men visste inte om auktionen förrän timmarna innan
    Jag hann !!!!
    Det där med "knapplös" har jag helt missat. Tänkte ordna en vid Degeberga. Hade jag nu haft en, hade kanske Lars M givit sig till känna. Det hade varit kul.

Eftersom många, liksom jag själv, är väldigt nyfikna på vad andra "hittar" på
    auktioner och andra ställen och detta parat med att det är kul att visa upp sina grejor, gör jag nu slag i saken. Här är "skörden":

Bakre raden:1) Krus Hallsten, V. Sönnarslöv, 2)vit okänd, sprucken kruka, 2 liter, 3) gul burk, Tillinge?, 4) brun burk Varbergs Stenk.
    "Främre" raden från v.: 5) vit mugg okänd, 6) gröns skål osignerad, Stenbäck?, 7-8) Två filebunkar Kristianopel, 9) Hilma -Persson-Hjelm. vas 1918, (köptes i låda tills. med 2,3,4, 5 och 10, 10) Vas, Varberg?, 11) två glas,
    1700-tal - tidigt 1800-tal?

Slutsumma: 1670 kronor

Oj! När jag hade kommit så här långt i skrivandet, tyckte jag att det saknades något och kom på att det var ljusstakarna signerade EL 1931 (Edvin Larsson?) vilka min hustru förärades.
    P.s Slutsumman är fortfarande oförändrad.
    Bifogade bilder Bifogade bilder      
    p-son

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Det var synd att det var så långt bort, jag hade kunnat köpa en hel del sett utifrån bilderna...vissa av fyndlådorna var till synes fulla av fynd, utöver de enskilda utropen, men å andra sidan har jag ingen koll på vad enskilda utrop gick för...
    http://www.porslinsbloggen.se/

Reg.datum
    feb 2008

Uppdelning

Citat Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
    Det var synd att det var så långt bort, jag hade kunnat köpa en hel del sett utifrån bilderna...vissa av fyndlådorna var till synes fulla av fynd, utöver de enskilda utropen, men å andra sidan har jag ingen koll på vad enskilda utrop gick för...
    Individuella priser på Hebergs
    Bakre raden:1) Krus Hallsten, V. Sönnarslöv, 2)vit okänd, sprucken kruka, 2 liter, 3) gul burk, Tillinge?, 4) brun burk Varbergs Stenk.

"Främre" raden från v.: 5) vit mugg okänd, 6) gröns skål osignerad, Stenbäck?, 7-8) Två filebunkar Kristianopel, 9) Hilma -Persson-Hjelm. vas 1918, (köptes i låda tills. med 2,3,4, 5 och 10, 10) Vas, Varberg?, 11) två glas, 12) ljusstakarna signerade EL 1931

Nr 1 120:- Nr 2,3,4,5 och 10 570:- Nr 6) 220:- Nr 7-8 220:- Nr 11 420:-
    Nr 12 140:-

Hoppas att ovanskrivna kan ge dig någon ledning. Enligt min mening var det mycket billigt på auktionen jämfört med sydskåne.
    Senast redigerat av Polsson den 2009-08-10 klockan 17:04. Anledning: Grej för grej
    p-son

Glasnoja i överflöd Samlartrollets avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Jaha, det var ju typiskt att det fanns så mycket godbitar när jag inte hade möjlighet att åka dit. Har bara 3 mil men denna helgen har vi tillbringat på Österlen. Därför kunde jag inte heller närvara vid kräftskivan för PES are.

Ps. Ni som var där, vad gick ZEBRA chokladkoppar för?? Ds.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
    Jaha, det var ju typiskt att det fanns så mycket godbitar när jag inte hade möjlighet att åka dit. Har bara 3 mil men denna helgen har vi tillbringat på Österlen. Därför kunde jag inte heller närvara vid kräftskivan för PES are.

Ps. Ni som var där, vad gick ZEBRA chokladkoppar för?? Ds.
    Jag lider med dig, Samlartrollet! Tyvärr har jag ingen aning om vad ZEBRA-chokladkopparna kostade och jag tror inte att auktionsfirman visar någon slutprislista, men man kan ju hoppas.
    p-son

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Vann inget.. men som sagt, misstänkte det eftersom det mest var skambud... Fick dessutom migränanfall under visningen... Ångrar lite att jag inte bjöd mer för snapsglaset med omvikt fot, men, så är det.
    Hade ju nyss hittat en rovflaska på loppis för 15 kronor i Östergötland, så jag antar att jag var bortskämd med priser

Glasnoja i överflöd Samlartrollets avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
    Jag lider med dig, Samlartrollet! Tyvärr har jag ingen aning om vad ZEBRA-chokladkopparna kostade och jag tror inte att auktionsfirman visar någon slutprislista, men man kan ju hoppas.
    Nej, de visar aldrig någon slutprislista, tyvärr.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

"12) ljusstakarna signerade EL 1931" shibui

Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Obeslutsam Visa inlägg
    "12) ljusstakarna signerade EL 1931" shibui
    Dav ranem ud?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    p-son

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •