Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Hebergs Auktioner. Falkenberg

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Hebergs Auktioner. Falkenberg

På söndag den 9 augusti 2009 är det en stor auktion med mänger av gammal keramik, glas, silver, mässing mm mm hos Hebergs Auktioner utanför Falkenberg. Det är efter en storsamlare som har avlidit.

Moderator cjfs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Jisses vad med grejer, det är nästan så att man får ta en tur norrut...

Milda makter!!!
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ja det var sanslöst....jag har bara två frågor:

1) Hade han svårt att begränsa sitt samlande?
    2) Var fick han plats, hade han en egen lokal för allt detta
    http://www.porslinsbloggen.se/

Reg.datum
    apr 2009

Auktion Heberg. Falkenberg

PES har lite längre ner en rubrik "Info & Nyheter" och Antiknyheter. Där finns bl a en tidningsartikel med bilder, som ger vissa svar.

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Jag är i valet och kvalet. Har sett bilderna på nätet och fann keramiken speciellt superintressant. Men 40 mil tur och retur kan vara för mycket. Funderar ett tag till.
    p-son

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Var förbi och lade bud på några saker,men det blev nog mest några skambud, tror inte att jag får något... Åker till Linköping imorgon och Stockholm i övermorgon så jag har inte tid att vara med...
    Hade kanske varit kul att vara med, men det får bli någon annan gång. Har ju alla fall köpt på mig en hel del under semestern...

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Heberg - Suverän auktionist och hyfsade priser

Jag kunde inte hålla mig utan körde de 20 milen till auktionen i Heberg. Och det ångrar jag inte! Massor av "allmogekeramik" till hyfsade priser, en suverän auktionist, utmärkt servering också träffade jag en PES-vän. På minussidan
    var den fläktlösa, varma lokalen och att utropen inte togs i nummerföljd. Istället för 20% pålägg på slutpriset, hade man slagavgift på 20 kronor. Det var ytterligare ett plus. Bland utropen fanns en hel del Törngrensgods från olika perioder och alster från Cederholms och Varbergs stenkärlsfabrik och mycket annat.

Det blir fler resor till Heberg trots milen!
    Senast redigerat av Polsson den 2009-08-09 klockan 23:19.
    p-son

Har du någon uppfattning om prisbilden på övrigt gods?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Reg.datum
    apr 2009
    Citat Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
    Jag kunde i hålla mig utan körde de 20 milen till auktionen i Heberg. Och det ångrar jag inte! Massor av "allmogekeramik" till hyfsade priser, en suverän auktionist, utmärkt servering också träffade jag en PES-vän. På minussidan
    var den fläktlösa, varma lokalen och att utropen inte togs i nummerföljd. Istället för 20% pålägg på slutpriset, hade man slagavgift på 20 kronor. Det var ytterligare ett plus. Bland utropen fanns en hel del Törngrensgods från olika perioder och alster från Cederholms och Varbergs stenkärlsfabrik och mycket annat.

Det blir fler resor till Heberg trots milen!
    Jo, jag var också i Heberg och det var ju tråkigt att inte få träffa några PES-are. I allt väsentligt instämmer jag i vad Polsson skriver. Lite varierad prisbild. Men i stort hyfsade priser. I några fall rent billigt! Den stora mängden av Jie-produkter höll väl normala priser trots utbudet.
    En klar fördel för min del är att köra drygt 2 x 3 mil på motorväg.
    Vid tillfälle skall jag lägga in några bilder på inköp från Heberg.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •