Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hönsgården

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Här är en bild på mina två hönor Olga & Sirkka.Tuppen Arthur är min dotters och heter Arthur.En riktig snygging Click image for larger version

Name:	Arthur,Olga & Sirkka.jpg
Views:	1
Size:	137,4 KB
ID:	513813

    Comment


    • Atena får rede nummer 24

      Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
      Här är en bild på mina två hönor Olga & Sirkka.Tuppen Arthur är min dotters och heter Arthur.En riktig snygging [ATTACH]91523[/ATTACH]
      Med sådana livfulla, ståtliga höns som Ola, Sirkka och Arthur har du kvalificerat dig till hönsgården, Atena. Du får rede nummer 24.
      p-son

      Comment


      • Vi har bäddat ner oss i redet redan.......mm mm mjukt och varmt! . pst...Olga,inte Ola Olga tappade ett ägg i rena förskräckelsen när hon trodde hon var TUPP!

        Comment


        • Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
          Vi har bäddat ner oss i redet redan.......mm mm mjukt och varmt! . pst...Olga,inte Ola Olga tappade ett ägg i rena förskräckelsen när hon trodde hon var TUPP!
          Det kan ju behövas lite extravärme nu när nattkylan har återvänt. Tänk vad ett borttappat g kan ställa till med! Hälsa Olga att jag beklagar könsbytet.
          p-son

          Comment


          • Olga hälsar att Arthur redan har övertygat henne att hon är en vacker favorit höna.
            Varmt har de.....sitter 10 st ihopaträngda på samma sovpinne.

            Comment


            • Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
              Olga hälsar att Arthur redan har övertygat henne att hon är en vacker favorit höna.
              Varmt har de.....sitter 10 st ihopaträngda på samma sovpinne.
              Det låter hur bra som helst. Vad är det för en "jycke" på avartaren?
              Fransk Bulldog eller Boston Terrier?
              p-son

              Comment


              • Det är en mops.Frasse 4år till sommaren.Underbar ras!

                Comment


                • Ett ägg......

                  Efter snart nio år väcker jag liv i den här tråden med en äggkopp. Men vad tusan betyder orden? een ei hoort er bij.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Bing översätter det som: Ett ägg är en del av det.

                    eller: Ett ägg är ett av dem.

                    Samma översättningsprogram som inte kommer överens med sig själv …
                    Last edited by Fahlis; 2020-04-28, 13:21.

                    Comment


                    • Det är nederländska. Een ei är ett ägg, och ”horen bij” är samma som vårt ”höra till”, så det blir ungefär ”ett ägg hör väl till”.

                      Comment


                      • Tack Fahlis och jonasgun! Ja, det klart att ett ägg hör till en äggkopp - så länge det finns kvar...

                        Comment

                        Working...
                        X