Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hönsgården

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hönsgården

    Eftersom Brodertuck, jani och kanske även Gideon föreföll ha stort intresse av en hönsfågeltråd, igångsättes den härmed.

    Denna tupp inköptes på Länkarnas loppis i Trelleborg för ett tag sedan. Vid examination av den hemma på köksbordet, gick tydligen något snett för helt plötsligt lämnade tuppen underlaget, en träplatta, och lade sig rak lång på ryggen. Då upptäcktes det att det var en gipstupp. Kanske någon känner till signeringen.
    Bifogade filer
    p-son

  • #2
    Skadad tupp gav inte upp

    Eftersom hönsgården tycks ha haft besök av räven, gör jag en insats på temat skadade tuppar.

    Så här var det! Tuppen på bilderna var en förträfflig representant av det manliga könet gällande fortplantning, han var helt enkelt suverän. Hönseriägare Karl Svensson, ägaren till tuppen, sålde ägg och kycklingar som aldrig förr. Men säg den glädje som varar för evigt! Helt plötsligt en dag satt tuppen på grindstolpen med hängande huvud och vingar och tog ingen som helst notis om hönorna vilka spatserade runt honom oroliga som aldrig förr.

    Efter några dagar med samma negativa beteende tog Karl honom till veterinären som gjorde en grundlig undersökning varefter han skrev ut ett piller om dagen mot åkomman. Karl tänkte så här:

    -"Om jag ger honom dubbel dos, kanske han tar igen förlorad
    tid."


    Efter intaget dröjde det några sekunder varefter tuppen spände upp bröstet
    till fullo och kammen reste sig som aldrig förr. Därefter for han efter hönorna en efter en och fullgjorde sina arbetsuppgifter med en snabbhet som Karl aldrig tidigare sett. Men det var inte stopp där! Efter hönsen for tuppen in till suggorna och när de var avklarade blev det stonas tur varefter tackorna fick sin beskärda del. Karl sade för sig själv:

    - Hur ska detta sluta?

    Han gick in i köket och tog sig en kopp kaffe för att gå ut efter ett tag och se om tuppen lugnat sig. Han fann den liggande på gödselhögen helt utslagen med vingarna utmed marken och hängande huvud. Högt över tuppen cirklade två ormvråkar som endast väntade på hans dödssuck. Karl gick fram till honom för att se hur nära döden den var. Då tittade tuppen med det ena ögat på Karl utan att röra huvudet, satte tarsen mot det som var kvar av näbbet och sade:

    -Scchhhhh, och pekade sedan med tarsen upp mot ormvråkarna.
    Bifogade filer
    Last edited by Polsson; 2009-07-15, 13:54.
    p-son

    Comment


    • #3
      Själv var jag uppe med tuppen tidigt imorse, men det gör ingenting träffade på en riktig gök också.

      Comment


      • #4
        pyyyycklingar!!!!

        Piiiip piiiip piiip....
        När det hade varit ett riktigt hallaballooouuuu i hönsgårn med den drogmissbrukande tuppen så blev det nog lite kycklingar.

        Gammal, smutsig, aningens trasig, välanvänd ägg-gömma från längesedan i lergods eller någon form av matt porslin.
        Piiiip!
        Bifogade filer
        Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Obeslutsam Visa inlägg
          Själv var jag uppe med tuppen tidigt imorse, men det gör ingenting träffade på en riktig gök också.
          -Det smaka ändå karl, sade pigan och kysste tuppen.

          Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
          Piiiip piiiip piiip....
          När det hade varit ett riktigt hallaballooouuuu i hönsgårn med den drogmissbrukande tuppen så blev det nog lite kycklingar.

          Gammal, smutsig, aningens trasig, välanvänd ägg-gömma från längesedan i lergods eller någon form av matt porslin.
          Piiiip!
          Viol! Jag har haft en bra dag, men efter ditt inlägg blev den ännu bättre.
          Bifogade filer
          Last edited by Polsson; 2009-07-15, 22:27.
          p-son

          Comment


          • #6
            MEN vad var det i pillret du fick, tupp-f.??? Undrade den stillsamma fisförnäma fröken Anka, Ska jag dras med dessa oäkta (verkligen) s.k ankungar i betong för resten av mitt arma liiiv???
            Tvi bläen å vale, spottade hon ur sig, den söta lilla nytillverkade ankan.
            Bifogade filer
            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

            Comment


            • #7
              ps Ankan råkade vagga förbi hönsgården när galningen härjade som värst därför ville hon faktiskt säga sitt i denna tråd. Ds
              Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

              Comment


              • #8
                Stridstupp

                Bidrar med en stridstupp. Stäplad terra undertill
                Bifogade filer
                Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
                  MEN vad var det i pillret du fick, tupp-f.??? Undrade den stillsamma fisförnäma fröken Anka, Ska jag dras med dessa oäkta (verkligen) s.k ankungar i betong för resten av mitt arma liiiv???
                  Tvi bläen å vale, spottade hon ur sig, den söta lilla nytillverkade ankan.
                  Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
                  ps Ankan råkade vagga förbi hönsgården när galningen härjade som värst därför ville hon faktiskt säga sitt i denna tråd. Ds
                  Ja,du! Någon blyg viol kan man inte anklaga dig för. Fantasi, den som ger livet mening, har du i överflöd. Din omgivning måste ha roligt alltid.

                  Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
                  Bidrar med en stridstupp. Stäplad terra undertill
                  Slog upp terra på italienska och fick svaret land, men spårade sedan in på Terrakotta och fann i Antiklexikon att terra betyder "lera" och cotta "bränd".

                  Vill gärna visa en höna av nästan samma familj, som Samlartrollets vitleghorntupp. Hönans familj heter vitsvartprickig leghorn.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2009-07-16, 14:19.
                  p-son

                  Comment


                  • #10
                    Just när jag trodde jag sett allt...så kom hon =0)
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Panelhönan? no,no it´s me.

                      Comment


                      • #12
                        Hackordningen i hönsgården

                        Ursprungligen postat av Gitte Visa inlägg
                        Just när jag trodde jag sett allt...så kom hon =0)
                        Såväl du som jag, Gitte, tycks ha mycket ovanliga fjäderfä. Å andra sidan är det ju olikheterna som gör livet spännande. Hackordningen i hönsgården är nu följande:
                        1. polsson
                        2. viol
                        3. samlartrollet
                        4. Gitte

                        Om hackningen börjar på 1 eller 4 är inte bestämt dags datum och någon tupp är inte utsedd än. Visar en vanlig vit leghorn som kontrast till din och min förra hönsfågel.
                        Bifogade filer
                        p-son

                        Comment


                        • #13
                          Är det verkligen ett alster av Gunnar Nylund?

                          Då kan tuppen kanske bli min, på måndag.

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av Gitte Visa inlägg
                            Just när jag trodde jag sett allt...så kom hon =0)
                            Men du Gitte, det där var inget "standard-loppbo från bonnvishan"!
                            Nä du, det är ju: (läses med nasal östermalsdialekt)

                            Ett mycket exklusivt prydnadsfjäderfä från staaaan!

                            Cool!
                            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                            Comment


                            • #15
                              På semestern kommer släkten å hälsar på...

                              Såhär i sommartider får hönsgården besök av släktingar och goa vänner. Här kommer kusinen "tuppen Jaan" med sin bleka blondin samt barn inresta ända från Österbymo. (var det nu ligger)
                              Är nog av äkta svensk rejäl lantras kläckta i Taiwan.
                              Bifogade filer
                              Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                              Comment

                              Working...
                              X