Nu nar vi har inventerat gokar och kattor tankte jag starta en ny trad (det var ju ett tag sedan)med Holms gubbar/gummmor/troll och annat lost folk.....Fa se vad som gommer sig i stugorna.....
Borjar med ett ansikte i terrakotta 7x7 cm.
Nu nar vi har inventerat gokar och kattor tankte jag starta en ny trad (det var ju ett tag sedan)med Holms gubbar/gummmor/troll och annat lost folk.....Fa se vad som gommer sig i stugorna.....
Borjar med ett ansikte i terrakotta 7x7 cm.
Senast redigerat av Kaptenen den 2011-03-21 klockan 09:59.
Saknar Åke Holm gubbar och troll. Går det inte med andra, vanliga troll?![]()
p-son
Nja, helst skall det vara kullatroll, som dom har tva som dansar Jitterbug.....H20 cm B18cm....
Nu till en gubbe...Moses och stentavlorna, 30cm.
ös på.... Holm gillar jag
men
själv har jag en enda 'lerklump'.... o jag menar klump !!!
Hi Jani, jo, jag skall osa pa....kul att fa lite "feed-back".....manga gokungar har pa PES.......du kan val visa klumpen i alla fall..........
Gumma i terrakotta, H 22cm. Jag har sett gumman som Delila i Holm's Simson och Delila, trodde att hon var vacker men det forhaller nog sig sa att Holm's gummor och gubbar var ganska lika oavsett vilken roll dom hade.......
En gang i tiden turistkrafs (kanske lite fortfarande), smatroll, 7cm
Kanske skickar jag dessa herrar till SVT och dansbandstavlingen i host.....10-13cm
jitterbuggarna dansar säkert framför orkestern utanför bilden....
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)