Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

v.lindstrand karborundumglas [ID: Orup, Hyllinge]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Retro70 Visa inlägg
    Jag sluter mig till cjf
    självklartingen egen åsikt eller ide?
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

    Comment


    • #17
      den är signerad med två streck som en romersk 2a i botten altså andra sortering
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
        Det finns LIKNANDE till allt konstglas idag från lågprisländer
        Ja det är därför jag ifrågasätter.
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
          självklartingen egen åsikt eller ide?

          är som sagt mycket skeptisk till denna som är i denna tråd och även till den andra skålen i en annan tråd



          "Att vara skeptisk betyder inte (som många tror) att man säger nej till allt nytt och obekant utan i stället att man granskar det för att se om det stämmer med verkligheten."
          Last edited by Retro70; 2009-06-12, 18:33.

          Comment


          • #20
            Den romerska 2:an, var inte det Kosta som använde sig av det? Har nog inte sett det på glaspjäser från andra bruk.
            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

            Comment


            • #21
              Det förefaller inte vara lätt att vara Harley.
              Ifrågasätts alltsomoftast.
              Jag själv tycker inte han är mera svävande än vi andra.
              (Möjligen på en HD då)
              Gud gjorde några perfekta huvuden,
              resten satte han hår på.

              Comment


              • #22
                Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                Den romerska 2:an, var inte det Kosta som använde sig av det? Har nog inte sett det på glaspjäser från andra bruk.
                jag har haft flertalet orrefors med två streck som en romersk tvåa bla en landberg expo vas
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                Comment


                • #23
                  Blomkrukan som Vicke Lindstrand har gjort och som finns dokumenterad i Agnes Hellners bok är inte densamma. Måtten är 10,5 x 14 cm. Vidare upptill och med vikt kant!

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                    Det förefaller inte vara lätt att vara Harley.
                    Ifrågasätts alltsomoftast.
                    Jag själv tycker inte han är mera svävande än vi andra.
                    (Möjligen på en HD då)
                    plockar man fram pjäser som inte folk känner till så blir man väl ifrågasatt men dom får väl studera mera, carborskålen och denna karborundum skål/kruka kommer jag att ta med till din kräftskiva sladden, för beskådan
                    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av Adrienne Visa inlägg
                      Blomkrukan som Vicke Lindstrand har gjort och som finns dokumenterad i Agnes Hellners bok är inte densamma. Måtten är 10,5 x 14 cm. Vidare upptill och med vikt kant!
                      blomkrukorna, alla finns inte med i kärlek till glas, precis som orrefors/sandviks övriga produktion skulle allt vara med skulle boken bli svår och tung att läsa och som sagt var skålarna tar jag med till sladdens kräfskiva för beskådan
                      Last edited by harley; 2009-06-12, 19:34.
                      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                        blomkrukorna, alla finns inte med i kärlek till glas, precis som orrefors/sandviks övriga produktion skulle allt vara med skulle boken bli svår och tung att läsa och som sagt var skålarna tar jag med till sladdens kräfskiva för beskådan
                        I boken Kärlek till glas finns de glas som ingår i Agnes Hellners samling, som nu finns hos Stockholms Universitet, i villa Spökslottet. AH hade tydligen endast 1 st sådan blomkruka - därför finns det endast en i boken.

                        Comment


                        • #27
                          Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                          plockar man fram pjäser som inte folk känner till så blir man väl ifrågasatt men dom får väl studera mera, carborskålen och denna karborundum skål/kruka kommer jag att ta med till din kräftskiva sladden, för beskådan
                          SUCK säger jag bara

                          Comment


                          • #28
                            Ursprungligen postat av Adrienne Visa inlägg
                            Blomkrukan som Vicke Lindstrand har gjort och som finns dokumenterad i Agnes Hellners bok är inte densamma. Måtten är 10,5 x 14 cm. Vidare upptill och med vikt kant!
                            Att jämföra med: En blomkruka av Vicke som liknar Agnes Hellners nr 134 i Kärlek till glas - den har Bay Åkerblom visat i inlägg nr 35 här: http://www.precisensan.com/antikforu...orundum&page=4.

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av Retro70 Visa inlägg
                              SUCK säger jag bara
                              ja vad annat har du att tillföra,INGENTING
                              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                                ja vad annat har du att tillföra,INGENTING
                                spelar det någon roll vad man tillför? du är ju ALLTID 100% säker på att du har rätt!

                                Du verkar förblindad av att du ALLTID har rätt och blir irriterad om inte alla köper din fakta eller synvinkel av det hela.

                                Comment

                                Working...
                                X