Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Gipsparhundar

    [quote=JAGO;108177]Polsson! Det stämmer alldeles ypperligt med länderna du nämnde. Det finns två grenar, en polsk o en tjeckisk. Ursprungligen * Tjeckoslovakien*. De tjeckiska är svarta o något mindre än de polska. Skönt att höra att Eddie är frisk o kry. Du nämnde att ni bodde i Trelleborg, den mysiga staden besöker jag varje år. Första helgen i juli är jag där sen 10-15 år tillbaka.
    Den sista hunden av de tre är ju alldeles bedårande.

    MVH JAGO[/quote

    Prazky Kryczarek! Försökte hitta rasen i boken "All världens hundraser", men gick bet. Är det en ovanlig, sällsynt ras? Funderar på vad det är som lockar dig till Trelleborg första helgen i juli, men har inte kommit på något än.

    Rastar några hundar till. Till vänster hustruns och till höger svärmors sambos.
    Bifogade filer
    Last edited by Polsson; 2009-06-01, 23:31.
    p-son

    Comment


    • #32
      Polsson. Inte så konstigt om du inte hittar något. Jag hade ju stavat fel uppåt väggarna. Rätt stavning ska vara: Prazsky Krysarik. Sorry! Huggarna MC har sin sommarfest första helgen i juli varje år. Därav mina besök där nere.

      MVH JAGO

      Comment


      • #33
        En gammal halt en.....

        Tycker denna är väldigt charmig trots sin skada
        Patinan är väl helt underbar ?
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Trebent rishund i gips

          Ursprungligen postat av JAGO Visa inlägg
          Polsson. Inte så konstigt om du inte hittar något. Jag hade ju stavat fel uppåt väggarna. Rätt stavning ska vara: Prazsky Krysarik. Sorry! Huggarna MC har sin sommarfest första helgen i juli varje år. Därav mina besök där nere.

          MVH JAGO
          JAGO! Trots rätt stavning, finns rasen ändå inte med i boken "All världens hundar", men jag kollade på nätet istället och kunde då läsa om din hund. Huggarnas sommarfest känner jag till. Eftersom jag bor i norra delen av staden
          nära Söderslättshallen, hör jag hem när festen är. Där lär vara tryck enligt min bror som också tillhör glidarna.

          Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
          Tycker denna är väldigt charmig trots sin skada
          Patinan är väl helt underbar ?
          Surmasen! Jag instämmer i allt du skriver. Välkommen i klubben!

          Får väl ta några gipshundar till. Rispudeln är trebent, ett framben saknas p.g.a av min klumpighet. Kommer då att tänka på Karl X Gustav som byggde en mur rakt över södra delen av Öland för att hålla viltet inom skotthåll. Eftersom han var rädd att lokalbefolkningens hundar skulle jaga djuren, och de gjorde de kanske också, bestämde han att alla hundar skulle få ett ben amputerat varvid snabbheten sannolikt reducerades. Om det är sant eller ej, vet jag inte, men en sak vet jag: Jag har läst det någonstans.
          Bifogade filer
          Last edited by Polsson; 2009-06-02, 18:26.
          p-son

          Comment


          • #35
            [QUOTE=Polsson;108257]JAGO! Trots rätt stavning, finns rasen ändå inte med i boken "All världens hundar", men jag kollade på nätet istället och kunde då läsa om din hund. Huggarnas sommarfest känner jag till. Eftersom jag bor i norra delen av staden
            nära Söderslättshallen, hör jag hem när festen är. Där lär vara tryck enligt min bror som också tillhör glidarna.

            Rasen är väldigt ovanlig. Här i Sverige har den fått ett litet uppsving och det finns nu ca 60 st. Ett annat namn på den är Ratlerek. Kolla i boken om den finns med under det namnet.

            Din bror har rätt i att det är tryck på dom festerna. =)

            Din sista hund där var väl för charmig.

            MVH JAGO

            Comment


            • #36
              Mina Muranohundar från 40talet kan kanske göra att jag får inträde i "hundra hund"-klubben?
              Bifogade filer
              Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

              Comment


              • #37
                O skatten är betald...

                som Hasse Kvinnaböske skulle ha uttryckt det.
                Bifogade filer

                Comment


                • #38
                  Här kommer en UE-vovve med hög svansföring. Den har jag haft några år. Tyvärr har jag slagit av av svansen och fått limma fast den igen.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #39
                    Fjorton medlemmar i Hundrahundarklubben

                    Ursprungligen postat av jago Visa inlägg
                    din sista hund där var väl för charmig.
                    Mvh jago
                    Jag skall vidaresända ditt superlativ till ägaren.

                    .
                    Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                    Mina Muranohundar från 40talet kan kanske göra att jag får inträde i "hundra hund"-klubben?
                    Alla hundar är välkomna, såväl levande som i "figurinform", ja, i alla möjliga former. Du har medlemsnummer 12, Tingeling! Är det kristall i Muranohundarna?

                    Ursprungligen postat av bege Visa inlägg
                    som Hasse Kvinnaböske skulle ha uttryckt det.
                    Kul foto, bege, med hund och skattemärke och anknytningen till "Får man ta hunden....". Du har stol nummer 13.

                    Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Här kommer en UE-vovve med hög svansföring. Den har jag haft några år. Tyvärr har jag slagit av av svansen och fått limma fast den igen.
                    Tur för dig, Kolmårdstrollet, att du satt svansen på plats igen. Annars hade du kunnat råka ut för hundpolisen eftersom kupering numera är förbjudet i Sverige. I medlemsmatrikeln står det nummer 14 före ditt namn.

                    Rastar samtidigt den sista gipshunden av okänd ras och kommer då att tänka på en händelse för cirka 40 år sedan. Arbetade på en campingplats och mötte ett par med en söt liten valp. Frågade vad det var för ras.
                    -Det vet vi inte, men det är samma ras som drottning Elisabeth har, blev svaret.

                    Nu är vi uppe i 51 hundar.
                    Bifogade filer
                    Last edited by Polsson; 2009-06-02, 21:49.
                    p-son

                    Comment


                    • #40
                      Mina keramik hundar av Fej, Folke o Elsa Jernberg, Mariestad är nedpackade i väntan på ett nytt och större vitrinskåp och kan tyvärr inte visas just nu. Skickar med en bild på min livs levande vovve Balder istället. Han är en blandning av Fransk Bulldogg och Dvärg Pincher.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #41
                        Kod:
                        Är det kristall i Muranohundarna?
                        Nej, det är det inte. Har bara hittat 2 stycken på nätet och de vet inte riktigt vem av alla glaskonstnärer där som är upphovsmannen. Tycker de är charmiga och har en uppnosigt uppsyn.
                        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                        Comment


                        • #42
                          Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
                          Tycker denna är väldigt charmig trots sin skada
                          Patinan är väl helt underbar ?
                          Visst är det väl en gris???

                          Här är mitt bidrag:
                          Bifogade filer
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                          Comment


                          • #43
                            Äjth.
                            Är din för kragknappar?

                            Comment


                            • #44
                              Äjht! Vilken underbar bulldogg Den gillade jag skarpt!

                              Comment


                              • #45
                                Med en uppfodrande blick ber jag om medlemskap för dessa tre jyckar.

                                Skotte i elfenben med bärnstensplatta.

                                Foo dog i famille verte

                                Fransk bulldog (detalj från ett askfat i kristall och silver tillverkat av Martin Mayer i Mainz)
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X