Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Min hund
    Bifogade filer
    Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

    Comment


    • #17
      Nio hundägare i nystartade klubben

      Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
      Här finns också hund i huset, den andra hunden har nosat lite för mycket på denna, den har tyvärr åkt i golvet några gånger.
      Jamen, hunden har väl nio liv? Eller var det katten? Din hund glänser som kristallglas och ser väldigt godmodig ut trots åtskilliga nerslagningar.
      Klubbens åtta eminenta hundälskare glädjer sig över att få räkna dig till
      gänget.

      Ursprungligen postat av Lars H Visa inlägg
      Min hund
      Är det en tax? Jag ser att den har tagit grythyttanstolen i besittning.
      Undrar samtidigt om stolen tillhör den stapelbara modellen, eller modellen tidigare som ej gick att stapla? Grytorna ser också väldigt spännande ut. Är "tråget" med blommor ett Höganäs?
      Last edited by Polsson; 2009-05-31, 21:55.
      p-son

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
        Jamen, hunden har väl nio liv? Eller var det katten? Din hund glänser som kristallglas och ser väldigt godmodig ut trots åtskilliga nerslagningar.
        Klubbens åtta eminenta hundälskare glädjer sig över att få räkna dig till
        gänget.
        Tackar och bugar
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #19
          Hej.

          Jag vill också vara med i hundklubben. Förutom våran Penny som är en Dvärgschnauzertjej på 4 1/2 år så har vi dessa två små jyckar. Den i porslin är 5 cm hög och den i lila glas är 4 cm hög.

          Mvh/Urban



          Comment


          • #20
            Eller så här
            Bifogade filer
            Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av Lars H Visa inlägg
              Eller så här
              Vilken gose plutt
              I’m a real mean bitch!

              Comment


              • #22
                Min vovve är i glas
                --eller hur det nu va.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                  Vilken gose plutt
                  Det är en mycket stor hund, i en liten förpacknig
                  Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                    Jamen, hunden har väl nio liv? Eller var det katten? Din hund glänser som kristallglas och ser väldigt godmodig ut trots åtskilliga nerslagningar.
                    Klubbens åtta eminenta hundälskare glädjer sig över att få räkna dig till
                    gänget.


                    Är det en tax? Jag ser att den har tagit grythyttanstolen i besittning.
                    Undrar samtidigt om stolen tillhör den stapelbara modellen, eller modellen tidigare som ej gick att stapla? Grytorna ser också väldigt spännande ut. Är "tråget" med blommor ett Höganäs?
                    En tax ärdet
                    den tidigare modellen på stol
                    högannäs är det på hoven
                    Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

                    Comment


                    • #25
                      Här är mitt bidrag till Hundra hundar. Den *stora* är i allra högsta grad levande. Den mindre av okänt ursprung, men söt ändå.

                      MVH JAGO
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #26
                        Dvärgschnauzerhane söker hona

                        Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
                        Hej.

                        Jag vill också vara med i hundklubben. Förutom våran Penny som är en Dvärgschnauzertjej på 4 1/2 år så har vi dessa två små jyckar. Den i porslin är 5 cm hög och den i lila glas är 4 cm hög.

                        Mvh/Urban
                        Med den hastigheten som vi har kommit upp i efter drygt ett dygn, är det frågan om vi inte har hundra hundar inom en vecka. Du har medlemsnummer 10.

                        Eddie 6 år, vår dvärgschnauzerhane, hälsar till Penny och undrar om de kan träffas när han är återställd.

                        Ursprungligen postat av JAGO Visa inlägg
                        Här är mitt bidrag till Hundra hundar. Den *stora* är i allra högsta grad levande. Den mindre av okänt ursprung, men söt ändå.

                        MVH JAGO
                        Är den levande jycken en pinscher? Välkommen i klubben, JAGO!
                        Bifogade filer
                        Last edited by Polsson; 2009-05-31, 22:35.
                        p-son

                        Comment


                        • #27
                          Niger och tackar för välkomnandet. Nej, det är ingen pinscher, det är en Prazky Kryczarek. Kallas PK kort o gott av förståliga skäl. Liknar en pinscher men är mindre i storlek, kortare nos m.m. MEN, vad har din lilla raring råkat ut för?

                          MVH JAGO

                          Comment


                          • #28
                            Polsson.

                            Stackars Eddie hoppas att han tillfrisknar fort och att det inte är något allvarligt. Penny hälsar tillbaka men säger att hon inte får pysa iväg till Trelleborg hur som helst så det verkar smått omöjligt med en dejt.

                            Mvh/Urban

                            Comment


                            • #29
                              Hundar av gips

                              Ursprungligen postat av JAGO Visa inlägg
                              Niger och tackar för välkomnandet. Nej, det är ingen pinscher, det är en Prazky Kryczarek. Kallas PK kort o gott av förståliga skäl. Liknar en pinscher men är mindre i storlek, kortare nos m.m. MEN, vad har din lilla raring råkat ut för?

                              MVH JAGO
                              Låter som om den kommer från Polen eller "Tjeckoslovakien". Om sanning ska fram är bilden några månader gammal. Eddie är idag i sitt livs form och var förresten ute och viltspårade i söndags. Vid bildtillfället hade han fått några knutor bortopererade. Lyckligvis var de godartade.


                              Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
                              Polsson.

                              Stackars Eddie hoppas att han tillfrisknar fort och att det inte är något allvarligt. Penny hälsar tillbaka men säger att hon inte får pysa iväg till Trelleborg hur som helst så det verkar smått omöjligt med en dejt.

                              Mvh/Urban
                              Eddie hälsar till Penny och säger att familjen håller på att planera semestern.
                              Kanske skulle Norrland vara ett alternativ!

                              Det man gjorde hundar av förr, gör man väggar av idag! Ja, gipsen har många användningsområden. Men vilken tur att den finns/fanns för annars skulle ju vanligt folk inte kunnat pynta sina hem förritiden.
                              Bifogade filer
                              Last edited by Polsson; 2009-06-01, 17:23.
                              p-son

                              Comment


                              • #30
                                Polsson! Det stämmer alldeles ypperligt med länderna du nämnde. Det finns två grenar, en polsk o en tjeckisk. Ursprungligen * Tjeckoslovakien*. De tjeckiska är svarta o något mindre än de polska. Skönt att höra att Eddie är frisk o kry. Du nämnde att ni bodde i Trelleborg, den mysiga staden besöker jag varje år. Första helgen i juli är jag där sen 10-15 år tillbaka.
                                Den sista hunden av de tre är ju alldeles bedårande.

                                MVH JAGO

                                Comment

                                Working...
                                X