Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
    Nej hun vil ikke forveksles med en hund, men jeg har aldrig før set en kat ligge på den måde - men ofte en hund.
    Det ligger något i vad du skriver. Kanske är det så att katten är van vid att umgås med hundar, ja, kanske t.o.m diats av en tik.
    p-son

    Comment


    • Min "lilla" katt ligger nästan alltid på rygg .
      Bifogade filer
      Bara döda fiskar följer strömmen.

      Comment


      • Ursprungligen postat av Sylwia K Visa inlägg
        Min "lilla" katt ligger nästan alltid på rygg .
        Kan den och Hoses katt komma från samma kull?
        p-son

        Comment


        • Nej, det gör de inte . Men de har samma sovställning.
          Bara döda fiskar följer strömmen.

          Comment


          • Hundar på utställning

            För att få lite ordning och reda i hundtråden och jaga bort katterna,
            visas här en 79 kilo tung Irländsk varghund av sin husse en okänd dansk man.
            Egentligen var det Svenska Shapendoesklubbens rasspecial som utspelade sig i Vårgårda i helgen, men varghunden får gärna vara med på ett hörn för min del. Den andra bilden är deltagare i en av klasserna för shapendoes (holländsk vallhund) varibland familjens matte och hund befinner sig.
            Bifogade filer
            p-son

            Comment


            • En liten nyloppad vovve, 10 cm hög. Tillinge?
              Bifogade filer

              Comment


              • Djurens vänner?

                Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                En liten nyloppad vovve, 10 cm hög. Tillinge?
                Som man behandlar hundar! Din har ett hål på ryggen och min askar man i, men StormP är ganska kul. "Hvornaer smager en Tuborg......"
                Bifogade filer
                p-son

                Comment


                • Tuborg är ett allemansöl vet ni....Till Unga Bönder Och Rika Grevar ( o så baklänges) Gamla Rövhål Och Barn Utan Tänder =0)

                  Comment


                  • Smaksak

                    Ursprungligen postat av Gitte Visa inlägg
                    Tuborg är ett allemansöl vet ni....Till Unga Bönder Och Rika Grevar ( o så baklänges) Gamla Rövhål Och Barn Utan Tänder =0)
                    När vi ändå är inne på öl och omdöme om detsamma, kommer jag att tänka på när Sten Broman var på resa i Australien. Han tog in på en fin restaurang
                    och serverades en australiensisk öl till maten. Efter första klunken utropade Broman högt i restaurangen:
                    -Hurra! Hurra! Hurra!
                    Restaurangchefen som hörde hurrandet skyndade fram och undrade vad det var. Broman svarade:
                    -Jag har alltid hävdat att svensk öl är världens sämsta, men nu vet jag att jag hade fel.

                    Tar en ölhistoria till när jag ändå är i form och den har ju dessutom anknytning till "Hvergang".

                    Preben arbetade på Tuborgs bryggerier i Danmark. Av misstag ramlade han ner i ett stort ölkar och drunknade. Bästa kompisen Jens fick i uppdrag av chefen på bryggeriet att meddela Prebens hustru att hon hade blivit änka, vilket han också gjorde.
                    -Led han mycket? frågade den förtvivlade hustrun.
                    - Nej, nej! Han var uppe och kissade tre gånger, svarade Jens.
                    p-son

                    Comment


                    • Sigge dvärgschnauzer

                      Tycker att det har varit stiltje alldeles för länge på "Hundra hundar". Tar därför tillfället i akt och presenterar dvärgschnauzern Sigge tillhörande familjens ena dotter. Den andra bilden är Gilbert, shapendoes, och Eddie, dvärgschnauzer, vilka håller Sigge sällskap under dagarna när matte arbetar.
                      Bifogade filer
                      p-son

                      Comment


                      • Fulaste hunden?

                        Jamen då måste jag ju bidra med den fulaste hunden.
                        Den väluppfostrade pudeln hittades på loppis för någon månad sedan och jag fick moderkänslor. Eftersom den har ett utseende som bara en mor kan älska. Röda ögon, grönaktig päls och gammalt, grånande glitter lite här och var. Inga stämplar men kanske är materialet perian?
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Färggrann pudel gav ingy inträde i Hundra Hundar

                          Ursprungligen postat av ingy Visa inlägg
                          Jamen då måste jag ju bidra med den fulaste hunden.
                          Den väluppfostrade pudeln hittades på loppis för någon månad sedan och jag fick moderkänslor. Eftersom den har ett utseende som bara en mor kan älska. Röda ögon, grönaktig päls och gammalt, grånande glitter lite här och var. Inga stämplar men kanske är materialet perian?
                          Jag vet ingenting om materialet, men jag vet att din pudeln är hjärtligt välkommen till "Hundra-hundar-tråden" och du med, ingy. Du får medlemsnummer 25.
                          p-son

                          Comment


                          • Keramik eller pärlor

                            Första hunden från Jie och verkar vara en välfriserad pudel. Den andra har varit med på PES förut men nog inte på den här tråden.
                            Söffe
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Vilken kul tråd! Får man vara medlem även om man inte har någon egen hund?

                              Här är ett par ryska glashundar, alldeles nyligen inköpta på nätet och bortgivna som present till dotter och svärson som tänker skaffa ny hund sedan deras gamle Fred gick bort. Dottern vill ha en Golden Retriever och svärsonen en French Bulldog.
                              Bifogade filer
                              skogis

                              Comment


                              • Taxar i långa banor

                                Vov Polsson,
                                Ansöker om medlemskap och gratulerar till en väldigt lång och underhållande tråd. Familjen har haft åtta taxar, men just nu bara två + dessa.
                                1. Snidad tax med läderöron, spikskalleögon och elkabelsvans.
                                2. Röd Briotax som söker partner, det var väl där det började?
                                3. Eldhundar med ca 200 år på nacken.
                                Saknar vissa andra raser, snushunden t.ex.

                                PS. Vem minns inte experten Bengt Jansons snushund från Antikrundan. Den fick inte följa husse upp i himlen men lär ha funnit ny koja i Uppsala. So long..
                                Bifogade filer
                                Last edited by Kim von Platen; 2009-12-14, 15:30.

                                Comment

                                Working...
                                X