Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"BS" från Helsingborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "BS" från Helsingborg

    I en låda från en auktion följde en drös med objekt signerade "BS" och "Helsingborg". Alla är signerade lite olika varav en med namnet fullt utskrivet. Jag Vill tyda det till "Bonny Svensson" men får inget napp via google.

    Mycket varierande stil på objekten. Den första figurgruppen är helt klart inspirerad av Åke Holm.

    Någon som kan identifiera denna keramiker?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    En höna och namnet fullt utskrivet.
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #3
      Frukter med "skaften" fungernade som lock.
      Bifogade filer
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Figur i något modernare stil.
        Bifogade filer
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #5
          Har ingen aning om vem BS eller Bonny Svensson är. Eftersom stilarna är så skiftande, kan det väl vara en amatörkeramiker (en duktig sådan) som har gjort sakerna. Jag tror inte att en etablerad keramiker skulle "plagiera" Åke Holm så tydligt. Risken att bli betraktad som fantasilös är alldeles för stor.
          p-son

          Comment


          • #6
            Det känns lite ängsligt.
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • #7
              Haller med Polsson nar det galler Holm......

              Comment


              • #8
                Besynnerligt!

                Den första borde vara Åke Holm, fågeln borde vara signerad HWH - Henry W Hallberg och statyn borde vara Åke Larsson.
                Jag har aldrig sett eller hört talas om denna signatur tidigare.
                www.starkeld.com

                Comment


                • #9
                  Ja konstigt värre..det finns ju en Bonny Svensson som e knivmakare..han har inte experimenterat med lera oxå kanske

                  Comment


                  • #10
                    Hittade också en skulptur av samma signatur BS HBG. Påminner om den modernare ovan.
                    Har heller aldrig hört talas om personen trots att jag kommer från trakten.
                    Intressant utveckling.
                    Bifogade filer

                    Comment

                    Working...
                    X