Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svininventering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Här kommer en spargris, ca 18cm hög.

    Det är Pigling Bland från en av Beatrix Potters sagor,
    tillverkad av Border Fine Arts, 1995-1998.
    .
    Bifogade filer

    Comment


    • #32
      Alegni ny i nasseklubben

      Nasseklubbens sofistikerade skara polsson, engelsson, Tingeling, Kecke och Kolmårdstrollet, Lea, Brodertuck och söffe hälsa Alegni hjärtligt välkommen till
      stians vänner, grisklubben.

      Grisen du visar ser ut att må mycket bra, men tacka för det! Mat på tallriken och kanske pengar i kroppen.
      Last edited by Polsson; 2009-06-08, 13:02.
      p-son

      Comment


      • #33
        Det bor en del grisar hos mig och jag tror att dom mår rätt så bra här!

        Här kommer en spargris till......

        Brukar till vardags ha sitt halsband på sig, hon trivs med det!

        .
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Pärlor och svin

          Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
          Det bor en del grisar hos mig och jag tror att dom mår rätt så bra här!

          Här kommer en spargris till......

          Brukar till vardags ha sitt halsband på sig, hon trivs med det!

          .


          Alegni! Din gris är en riktig pärla, men har du inte hört att man inte ska kasta pärlor på svin?
          Last edited by Polsson; 2009-06-09, 21:43.
          p-son

          Comment


          • #35
            Den står längst till höger i fönsterkarmen, en Boda gris.
            Bifogade filer
            I’m a real mean bitch!

            Comment


            • #36
              Marias gris på undantag

              Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
              Den står längst till höger i fönsterkarmen, en Boda gris.
              Maria! Först trodde jag att du hade hamnat på fel tråd, men sedan läste jag texten. Bodagrisen försvinner i intet när man ser din härliga schäfer. Jag tycker att det är en aning grymt mot grisen, men väldigt, väldigt roligt.
              p-son

              Comment


              • #37
                Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                Alegni! Din gris är en riktig pärla, men har du inte hört att man inte ska kasta pärlor på svin?
                Jo, visst har jag det ... men min lilla gris nöjde sig inte med mindre än 'pärlor för svin' så det vara bara att lyda!

                Här kommer en gris som håller mig sällskap i köket!

                ( jag har några grytlappar till så grisen inte är ensam i köket
                http://www.precisensan.com/antikforu...ght=grytlappar )

                .
                Bifogade filer
                Last edited by alegni; 2009-06-10, 02:46.

                Comment


                • #38
                  Gömd gris

                  Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Jo, visst har jag det ... men min lilla gris nöjde sig inte med mindre än 'pärlor för svin' så det vara bara att lyda!

                  Här kommer en gris som håller mig sällskap i köket!

                  ( jag har några grytlappar till så grisen inte är ensam i köket
                  http://www.precisensan.com/antikforu...ght=grytlappar )

                  .
                  Du är en sann djurvän, alegni! Sömnaden på din grytlapp visar på fantasi, speciellt öronen. Var inne och kollade på din tråd med grytlappar. Tyvärr har jag inga att visa just nu. Dessutom är stian tom. Alla grisarna har lyckats att försvinna.

                  P.s Hittade en som stod gömd i dotterns rum. Den håller inte hög konstnärlig klass. men är ändock ett svin, ett glatt sådant. D.s
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2009-06-11, 19:50.
                  p-son

                  Comment


                  • #39
                    Oj, vad många fina grisar det finns.......

                    Hos mig tittar nu fler grisar fram, och alla hoppas få vara med på bild,
                    här kommer den första lilla linslusen som ville vara med!

                    Satte sig på en 50-öring för att riktigt betona, "titta vad liten, näpen och söt jag är!"
                    ..... ja, det är väl bara att hålla med, inte sant?

                    .
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #40
                      Var du och utfodrade grisarna, alegni? . För du milde, vilken arla tidpunkt ditt inlägg är registrerat .
                      Här kommer min enda lilla gris.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #41
                        Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        oj, vad många fina grisar det finns.......

                        Hos mig tittar nu fler grisar fram, och alla hoppas få vara med på bild,
                        här kommer den första lilla linslusen som ville vara med!

                        Satte sig på en 50-öring för att riktigt betona, "titta vad liten, näpen och söt jag är!"
                        ..... Ja, det är väl bara att hålla med, inte sant? :d

                        .
                        Jag instämmer i superlativen över din gris och undrar samtidigt om den är i glas?

                        .
                        Ursprungligen postat av tinasand Visa inlägg
                        var du och utfodrade grisarna, alegni? :d. För du milde, vilken arla tidpunkt ditt inlägg är registrerat .
                        Här kommer min enda lilla gris.
                        "Morgonstund har guld i mun", tinasand.! När jag studerar din glasgris får jag för mig att det är en ljusstake. Om det är vad jag tror, tycker jag att det är någotutöverdetvanligaanvändning av ett djur, som tvådimensionell fot. Bättre en gris i handen än tio i skogen, gällande din enda gris.

                        Tyvärr har jag ingen gris att visa upp.
                        Last edited by Polsson; 2009-06-12, 18:23.
                        p-son

                        Comment


                        • #42
                          Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Jag instämmer i superlativen över din gris och undrar samtidigt om den är i glas?
                          Nej, det är inte glas, det är något porslinsliknande material.

                          Här kommer ett gulligt, pussande par!

                          .
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #43
                            Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                            Här kommer min enda lilla gris.
                            Oj, har du bara en gris? Men den var ju jättefin! Här finns det en del grisar, har inte tänkt så mycket på det
                            eftersom dom små rackarna är nerpackade men dom finns där, och väntar på att få komma upp på hyllor
                            som idag inte finns .... behöver större lägenhet så alla mina mina små krabater får komma upp!

                            Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                            Var du och utfodrade grisarna, alegni? . För du milde, vilken arla tidpunkt ditt inlägg är registrerat
                            Jag kan inte bestämma mig, var jag uppe sent eller var jag uppe tidigt?
                            Det är ju lite som är glaset halvtomt eller halvfullt?

                            Comment


                            • #44
                              Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                              Nej, det är inte glas, det är något porslinsliknande material.

                              Här kommer ett gulligt, pussande par!

                              .
                              Funderar så här (vi måste ju även spänna de intellektuella musklerna här på svininventeringen): Eftersom galten pussar suggan, innan han har lämnat blommorna, vad förväntar han sig då när han har lämnat dem?
                              p-son

                              Comment


                              • #45
                                Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                                Funderar så här (vi måste ju även spänna de intellektuella musklerna här på svininventeringen): Eftersom galten pussar suggan, innan han har lämnat blommorna, vad förväntar han sig då när han har lämnat dem?
                                Ja, han kanske ska fria så här i midsommartider?

                                Eller så är det kanske en bild tagen redan förra året .... när han friade till sitt livs kärlek,
                                och resultatet av deras kärlek ser vi här

                                en liten kulting .......... som vaktar sin lilla slant! När han blir stor
                                så ska han nog bli finansvalp eller spargris, han har inte bestämt sig än!

                                Comment

                                Working...
                                X