Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svininventering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Han kommer redan stormande med lägenhetsförslag ser jag, det får väl bli minst en fyrarummare kan jag tänka........

    Comment


    • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Han kommer redan stormande med lägenhetsförslag ser jag, det får väl bli minst en fyrarummare kan jag tänka........
      Med tanke på att det hävdas att man inte får en andra chans, inbillar jag mig att det även gäller grisar. Man måste med andra ord ha något extra att erbjuda på direkten förutom sig själv annars riskerar man svaret: "Försvinn!"
      p-son

      Comment


      • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
        Ytterligare ett för mig okänt namn, prylsnubben, men som tur är finns boken "Svensk keramik under 1900-talet" i keramikbokhyllan varvid FF numera
        inte vållar något frågetecken. Jag undrar om det är min galt som har varit framme, han har varit på rymmen ett tag. Men en sådan charmig sugga som din, måste kultingarna bli något utöver det vanliga.
        Vi ber så mycket om ursäkt för att jag presenterade mig osminkad förut för Dig (Er). Så här ser jag ut "när jag är iordning".
        Bifogade filer

        Comment


        • Ojdå! Fastän i ordning synes den ha tagit "blå måndag".
          Om än välpumpad behöver vännen Din vila lite till?

          Comment


          • Känner mig helt tom inuti, inte ens lite skrammel i kistan.........lätt att bluesen slår till. Får nog ta en vit vecka.

            Comment


            • Man ska vara två för att ha roligt, så låt oss se dubbelt med Forslund igen.
              Du hittar verkligen rara saker!
              Bifogade filer

              Comment


              • Och Du är också rar Gideon.

                Comment


                • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                  Vi ber så mycket om ursäkt för att jag presenterade mig osminkad förut för Dig (Er). Så här ser jag ut "när jag är iordning".
                  Blått är flott och en sådan vacker kvinna är varje galts dröm, men hur är det med spenarna ( 8 st)? Får nog fundera på saken.

                  Hittade nedanstående texter från 4H och LRF Konsult.
                  Suggan har tolv spenar, och att det är vanligt med 15-17 kultingar i kullen. De får då dela på spenarna. Innan grisen fått kultingar kallas hon för gylta och därefter för sugga.

                  Följande krav bör du ställa på dina gyltämnen
                  14 fungerande spenar
                  Inga inverterade spenar
                  Jämna fina spenpar, minst tre st placerade framför naveln
                  Inga missbildningar, egna eller på syskon (inverterade spenar, bråck, knipt rygg m m)

                  Hur många bröst har en gris?Matte räknade mina spenar och kom fram till 18. Men jag tror det kan variera. Det är bra om man har många för då kan man ju föda upp många ungar. Man kan inte ge di åt fler ungar än man har spenar. Varje unge har sin egen. Text från "Tryffelgrisen Carmen".
                  Last edited by Polsson; 2010-02-11, 18:30.
                  p-son

                  Comment


                  • Fred Forslund tröttnade förmodligen på SPENARbetet, skyll bara inte på mig........Suggan SONja.

                    Comment


                    • På spaning efter spenar som "flytt"

                      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Fred Forslund tröttnade förmodligen på SPENARbetet, skyll bara inte på mig........Suggan SONja.
                      Eller också upptäckte han att han inte fick plats till fler när han satte dit dem sist av allt på grisen.
                      p-son

                      Comment


                      • Nä... jag kan inte vänta till advent med att presentera dessa mina båda svin här i svininventeringen. De kan i mitt tycke inte mäta sig med den vackra åttaspenaren av Fred Forslund som "prylsnubben" tidigare presenterade i denna tråd och unika är de inte heller för "Lars M" har ju tidigare ändå här i tråden visat denna adventsgris av Lisa Larson. Men jag dubblar "Lars M's" och lägger till en med studiohand... det är ju ändå långfredag och då det är väl då som alla långa grisar inventeras?
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Ny grisbonde, nummer 23, i svininventeringen

                          Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
                          Nä... jag kan inte vänta till advent med att presentera dessa mina båda svin här i svininventeringen. De kan i mitt tycke inte mäta sig med den vackra åttaspenaren av Fred Forslund som "prylsnubben" tidigare presenterade i denna tråd och unika är de inte heller för "Lars M" har ju tidigare ändå här i tråden visat denna adventsgris av Lisa Larson. Men jag dubblar "Lars M's" och lägger till en med studiohand... det är ju ändå långfredag och då det är väl då som alla långa grisar inventeras?
                          Välkommen i klubben, brattensby! Vi är nu uppe i den svindlande summan 23
                          grisbönder. Visst är en gris med studiohanden en gris utöver det vanliga.
                          p-son

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                            Välkommen i klubben, brattensby! Vi är nu uppe i den svindlande summan 23
                            grisbönder. Visst är en gris med studiohanden en gris utöver det vanliga.
                            Grisbonde 23 tackar för det hjärtliga välkomnandet i svinklubben!

                            Hmm... svindlande...

                            Comment


                            • Grisbonde 23 utökar beståndet i stian genom två små glada importerade spargrisar.
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Kim kom som 24:a men grisen rymde

                                Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
                                Grisbonde 23 utökar beståndet i stian genom två små glada importerade spargrisar.
                                Trevliga, vårliga grisar som vänder den vackra sidan åt kameran, tycker jag.

                                Ursprungligen postat av Kim von Platen
                                Hallo girls,
                                American pig wants to join the party. So long..
                                "Screw my ass!", hade det väl stått på korkskruven over there om den tillverkats någon gång de senaste 20 åren. Ass, shit och fuck är ju de mest frekventa orden i världens mesta demokrati. Jag tycker trots detta, är inte särskild pryd av mig, att din gris är rolig, Kim, och hälsar dig välkommen i svinstian.
                                Last edited by Polsson; 2010-05-01, 10:14.
                                p-son

                                Comment

                                Working...
                                X