Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svininventering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag vet inte om PES har någon fotbollstråd men i dessa tider då fotboll är så aktuellt passar jag på att visa denne/denna spelare bland alla andra grisar.
    Bifogade filer

    Comment


    • (En liten parentes i inventeringen)


      Ett gott parti?
      Bifogade filer
      - - - - - - - - - -
      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

      Comment


      • På svinfronten intet nytt...

        ...varför jag vill sätta knorr på tillvaron i den här tråden genom att fläska till det med tre kompisar som under dagen kom för att njuta av varandras tryne en stund i hörnet av kökssoffan.
        Bifogade filer

        Comment


        • En gul gris från Syco visade jag här http://precisensan.com/antikforum/sh...ntering/page19
          och nu kommer mörkröd och fortfarande hål i trynet för salt eller peppar.
          Bifogade filer

          Comment


          • Ett minne från Stockholm i form av en gris eller ett svin..............? Hur som helst går det inte att spara i med dagens mynt. Men den som spar han har (men inte roligt)!
            Bifogade filer

            Comment


            • Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
              Det var mig en rarer nasse..
              Och dyr

              Comment


              • Jag grisar vidare..

                2 grisar..
                Bifogade filer

                Comment


                • Liten, välgjord och rikt dekorerad är denna gris. Signaturen ES kan jag tyvärr inte identifiera. 9,5 cm lång och 6 cm hög.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Svinhufvud är ett adligt släktnamn i både Finland och Sverige. Barbro S. var ju känd från Sveriges Radio. Här är två svinhuven i stengods som tyvärr inte är signerade, så jag kan inte ange vem som gjort dem.

                    Jag passar på att visa en liten gris som får mat av en gosse. Det ser nästan ut som att grabben har fått svinkoppor (impetigo)……. Gammelgård och R-CL (Rut-Carla Landström) samt ytterligare en sign G.E.(?) finns undertill.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Carlsson heter jag

                      En liten charmig spargris kom med hem från senaste auktionen. I pannan står Carlsson med vacker skrivstil och även om det sannolikt är namnet på den som gjort grisen, tycker jag det kan passa också för grisen.
                      En helt okänd formgivare men jag tror att grisen har några år på nacken men hur gammal den är kan jag inte ens gissa.
                      Charmig är den i alla fall, tycker jag. 13.5 cm hög, 21 cm lång och 7 cm bred med en "slaktvikt" på 360 gram
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Grymt..

                        trevlig gris hälsar jag (grisen) genom grisens
                        namne Bosse "prylsnubben" Carlsson.........!
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Pata negra hade kanske Marga i åtanke när hon gjorde denna gris https://sv.wikipedia.org/wiki/Pata_negra. "Huru svin må i ollonskog släppas" från 1734 är kanske den äldska lag som fortfarande gäller http://runeberg.org/svealag/bb-1734-12.html Mer om Margareta Bourelius (f 1942) här http://precisensan.com/antikforum/sh...reta-Bourelius
                          Bifogade filer
                          Last edited by Lars M; 2019-10-31, 23:15.

                          Comment


                          • Den här finns nog i massupplaga, jag har för mig att den delades ut av sparbanken, för att uppmuntra barnens sparande. Den har i alla fall överlevt mina våldsamma attacker på 50-talet/början av 60-talet (med en kniv kunde man ju peta ut det som av misstag hade hamnat i grisen). Sedlar har den aldrig fått i sig, jag berättar om en tid då man kunde få en rimlig mängd godis för 5 öre.
                            Rubriken "svininventering" påminner mig om något, som jag råkade höra Brasse Brännström säga i samtal med Magnus Härenstam (de inventerade skämt på temat svin): Brasse: "En man pratar med en tämligen obekant kvinna. Mannen säger: Jag hoppas att ni inte tycker att jag är svinaktig, men jag blir kåt-lätt". De skrattade hjärtligt, men bestämde sig för att inte använda skämtet.
                            Click image for larger version

Name:	gris1.jpg
Views:	1
Size:	38,5 KB
ID:	572082

                            För övrigt anser jag att Carlsson är en oerhört tilltalande skapelse.
                            Last edited by Eskil; 2019-11-01, 20:31.

                            Comment


                            • Grönt glatt svin

                              Tillplattad är denna gröna granna glada gris som fyllde 50 förra året...
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X