Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 10 11 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 140

Ämne: Roliga historier?

Allmogen lergodssamlare Polssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Silla-per

Inte en historia sedan den 16 oktober 2010! Ska vi behandla trådsättaren Umeubbe på ditta viset? Nej, säger jag och levererar följande historia:

För flera decennier sedan fanns en man i Åhus som hette Per Jönsson. Till skillnad från många andra i Åhus var han inte ålafiskare utan sillahandlare. Han kallades därför ”Silla-Per”. Elaka tungor kallade honom ibland ”Silver-Per” därför hans kläder tycktes vara täckta av silver. I verkligheten var det sillafjäll som glänste som silver.

Han hade en gammal skraltig lastbil som han varje dag körde sill i mellan Åhus och Kristianstad. På den tiden var vägen mellan Kristianstad och Åhus i bedrövligt skick. Sprickor, hålor och knudor gjorde hans färd skakig och obekväm. Det var inte bara hans gamla lastbil som skakade sönder. Silla-Pers gamla kropp skakade också nästan sönder och samman.

Nu hör det till saken att Silla-Per var hällörad, en gudfruktig man alltså, och en dag knäppte han sina händer och bad till vår Herre:

-Herre, sa han, du som är allsmäktig, Du som kan uppväcka de döda, som kan få de blinda att se, de döva att höra och de lama att gå, Herre, kan inte Du jämna den här vägen så att min bil och jag själv kan åka jämnt och fint. Jag har också hört att man nu har något som kallas asfalt. Kan Inte Du, Herre, lägga fin asfalt på vägen.

Vår Herre, som fann behag i Silla-Per, svarade honom och sa:
    -Min son, jag sysslar icke med så världsliga saker som att asfaltera vägar. Men, eftersom Du är en gudfuktig man, så skall jag uppfylla en önskan till dig. Finns det något som tynger ditt sinne, som oroar din själ, så skall jag gärna hjälpa dig att få frid i sinnet.

Silla-Per tänkte länge och sedan sa han:
    -Herre, jag är en gammal man, som funnit ro i det mesta, men det är en sak som ständigt har plågat mitt sinne.

-Jaså, svarade vår Herre. Vad är det det ?

-Jo, svarade Silla-Per, jag har aldrig förstått mig på kvinnor. Det skulle jag gärna vilja göra.

En lång tystnad följde, sedan hördes Herrens röst:
    -Ska det vara asfalt ända till Kristianstad..?
    Senast redigerat av Polsson den 2011-06-16 klockan 19:03.
    p-son

Seniormedlem Lars Fs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
    Inte en historia sedan den 16 oktober 2010! Ska vi behandla trådsättaren Umeubbe på ditta viset? Nej, säger jag och levererar följande historia:

För flera decennier sedan fanns en man i Åhus ...
    ...

En lång tystnad följde, sedan hördes Herrens röst:
    -Ska det vara asfalt ända till Kristianstad..?
    Den va go´ Polsson.
    Tack så mycket.
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Seniornovisen umeubbes avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ja du Polsson den där fina historien fick mig osökt att tänka på en bild som jag fått. Det är en bild på boken "Lär dig att förstå kvinnan" del ett av fem.

Mvh/Urban

Namn:  ATT00001[1].jpeg
Visningar: 184
Storlek:  104,9 KB

Reg.datum
    feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
    Den va go´ Polsson.
    Tack så mycket.
    Tack för det, Lars F!

Citat Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
    [SIZE="3"]Ja du Polsson den där fina historien fick mig osökt att tänka på en bild som jag fått. Det är en bild på boken "Lär dig att förstå kvinnan" del ett av fem.
    Mvh/Urban]
    p-son

Reg.datum
    mar 2008
    Nu var det ett tag sen sist men här kommer en.

När fröken skriver på tavlan säger Peter: - Fröken, du är rakad under armen! Fröken blir upprörd över detta och säger till Peter: - Jag tycker inte om att du säger så, du kan gå hem! ... ...
    Nästa dag skriver fröken åter på tavlan och råkar då lyfta sin andra arm och Peter säger: - Fröken, du är rakad under din andra arm också! Denna gången blir fröken arg och säger till Peter: - Du kan gå hem och stanna hemma resten av veckan!!
    På måndagen är Peter tillbaka i skolan, när fröken skriver på tavlan går kritan sönder och hon böjer sig ner för att plocka upp den.
    Peter ställer sig upp, tar sin skolväska, går till dörren och säger:
    – Vi ses i trean!

/Urban

Varmen fra din krop

En missionsk kvinde og hendes datter kommer kørende i en gammel hestevogn på en bitterkold dag. Datteren siger til moderen: Mine hænder er iskolde.

Moderen svarer: Put dem mellem dine ben. Varmen fra din krop vil varme dem op.
    Datteren gør som moderen siger, og hendes hænder bliver varmet op.

Næste dag kommer datteren kørende i hestevognen sammen med sin kæreste, da kæresten siger: Mine hænder er iskolde. Pigen siger: Put dem mellem mine ben. Varmen fra min krop vil varme dem op. Knægten bliver overrasket, men gør som hun siger, og hans hænder bliver varmet op.

Den næste dag er knægten igen ude at køre sammen med pigen. Han siger: Min næse er iskold!

Pigen svarer: Put den mellem mine ben. Varmen fra min krop vil varme den op. Knægten anbringer næsen mellem hendes lår, og den bliver ganske rigtigt varmet op.
    Han får en lys ide og siger til pigen: Ved du hvad? Min penis er helt stiv af frost!

Næste dag er pigen ude at køre sammen med sin moder, og spørger moderen: Har du nogensinde hørt om en penis?

Moderen bliver bekymret og svarer: Ja, det har jeg da, men hvorfor spørger du? Datteren svarer: De laver et forfærdeligt svineri, når de tøer op, ikke?

Lilleper på lejrskole

Det var lilleper som skulle på lejrskole, men han havde lidt hjemve så Lillepers mor sagde til klasselæren om Lilleper ikke måtte sove inde hos hende.
    - Jo, hvis det kun er de her dage så ja.
    Så sagde moderen at:
    - Lilleper også altid stikker sin tommelfinger ind i min navle .
    - Ja ja, sagde læreren.

Første nat vågnede læreren.
    - Lilleper! det her er ikke min navle!
    - Hihi sagde Lilleper det her er heller ikke min tommelfinger.

Reg.datum
    feb 2008

Lektioner i moral på arbejdsplatsen

Lektion 1:

En præst tilbyder en nonne et lift. Hun sætter sig ind, krydser benene så hun kommer til at vise noget af benet. Præsten er ved at køre galt. Efter at have fået kontrol over bilen igen, lader han en hånd glide op ad hendes ben. Nonnen siger "Fader, husk salme 129"
    Præsten fjerner sin hånd, men da han skifter gear lader han igen hånden glide op ad hendes ben. - Igen siger nonnen "Fader, husk salme 129"... Præsten undskylder " Undskyld Søster, men kødet er svagt".

Da de kommer til klosteret, går nonnen sin vej. Da præsten kommer til kirken, skynder han sig at slå salme 129 op. Der står "Gå fremad og søg højere oppe - og du vil opleve himlen"

Moralen: Hvis du ikke holder dig vel informeret i dit job - risikerer du at gå glip af store muligheder!

Lektion 2:
    En sælger, en kontorassistent og chefen er på vej til frokost, da de finder en antik olielampe.
    De gnider på den og en ånd kommer ud.
    Ånden siger "Jeg giver jer hver ét ønske"."Mig først, mig først" siger kontorassistenten.. "Jeg vil til Bahamas, sejle rundt i en speedbåd og slet ikke skulle tænke over livets problemer" - POOF - væk er hun....
    "Mig nu, mig nu" siger sælgeren. "Jeg vil til Hawaii - slappe af på stranden med egen personlig massøse - uendeligt mange Pina Colada - og mit livs kærlighed" - POOF - han er væk....
    "OK, så er det dig" siger ånden til chefen. Chefen siger "Jeg vil have de to tilbage på kontoret efter frokost"

Moralen: Lad altid chefen tale først !!
    p-son

Reg.datum
    mar 2008
    Att ragga på krogen är som att öppna en chokladask och upptäcka
    att alla godbitar redan är tagna och det enda som återstår är några
    spritfyllda äckel i hörnen.

Reg.datum
    feb 2008

Så startades bråket

I julklapp gav jag min svärmor kontraktet för en fin begravningsplats på en av stans finaste kyrkogårdar som jag betalat dyra pengar för.

Året efter fick hon inget och frågade varför? Jag svarade:
    -Du har ju inte använt julklappen du fick förra året.

Så startades bråket

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Min fru och jag låg i sängen och tittade på Vem vill bli miljonär. Jag vände mig mot henne och sa:
    - Vill du ha sex?
    - Nej, svarade hon!
    - Är det ditt slutgiltiga svar? frågade jag-
    - Ja! svarade hon utan att ens titta på mig
    - Då vill jag ringa en vän, svarade jag.

Så startades bråket

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx

Jag bjöd min fru på middag, och av någon anledning tog kyparen min beställning först.

Jag sa att jag vill ha Entrecote, gärna blodig.

-Är du inte rädd för galna kossan, frågade kyparen.

-Nej hon kan beställa själv, svarade jag.

Så startades bråket

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jag satt i soffan med fjärrkontrollen och flippade mellan kanaler.

-Vad är det på TV:n? sa min fru.

-Damm, svarade jag.

Så startades bråket

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

En söndagsmorgon klev jag upp tidigt, klädde på mig, ordnade frukost, matsäck och gick tyst ut till garaget.

Kopplade på båten, satt mig i bilen och backade ut. Vinden ven och regnet stod som spön i backen.

Jag hörde på radion att det skulle fortsätta hela dagen. Jag körde tillbaka in i garaget och smög in i huset.

Klädde av mig och kröp ner hos min fru och viskade:
    - Det är ett jäkla väder ute.

Min fru svarade mjukt:
    - Ja och min dumma man är ut i det och fiskar.

Så startades bråket

Min fru sa:
    - Till vår bröllopsdag vill jag ha något blankt som går från 0 - 100 på 5 sekunder.

Jag köpte en badrumsvåg.

Så startades bråket
    *

Min fru såg sig själv spegeln efter att hon duschat. Hon sa:
    - Jag är tjock, gammal, och ful. Snälla säg något snällt.

Jag svarade:
    - Det är ju i alla fall inget fel på din syn.

Så startades bråket

I morse på väg till jobbet körde jag rakt in i en bil.

Föraren klev ut och det visade sig vara en dvärg. Han skrek:
    -Jag är inte glader!

- Nehej, sa jag, vilken av dom är du då?

Så startades bråket
    Senast redigerat av Polsson den 2011-10-29 klockan 11:03.
    p-son

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •