Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Champagneglas Gullaskruf?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Champagneglas Gullaskruf?

    Fyndade på auktion i helgen, nio st champagneglas? Gullaskruf är jag ganska säker på att det är eftersom jag har andra glas av samma sort.
    Det jag vill ha hjälp med om det är champagneglas och är det William Stenberg som ligger bakom dessa glas?
    Har frågat för ganska länge sedan på AP och tror att det var Raoul som la in en bild på vilka glas som fanns i denna servis. Det vore kul om du kunde lägga in den här på PES, eftersom jag tyvärr har tappat bort den sparade bilden!
    Bifogade filer

  • #2
    Eftersom Ralle verkar vara på semester hoppar jag in istället... Såvitt jag kan se är det det höga champagneglaset ur serien 678 (ska rymma 20 cl). Ingen formgivare är angiven i 1947 års kurant, men jag tror att man kan vara relativt säker på att det är William Stenberg som ligger bakom.

    De övriga delarna ser ut så här (ursäkta kvaliteten, är inte helt kompis med min scanner än...). Från vänster på första bilden är det madeiraskål, champagneskål och fem olika storlekar på vinglas. På andra bilden är det brännvinsglas, ditt höga champagneglas, grogglas, dricksglas och seltersglas.
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Tack snälla cjf! Det var precis de bilderna jag efterlyste!!

      Comment

      Working...
      X