Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helgens fynd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Helgens fynd?

    Sambon har varit i farten och fann denna för 11:-
    Vi vill tro att signaturen är Sven Ljungbergs. Ngn som känner igen den?
    Han skapade mest trädgårdskonst (ursäkta uttrycket) men... vad säger ni som kan?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    ja nog är det Sven Ljungberg......

    Han har målat mycket motiv från Ljungby och jag tror nog att denna tavla är ett sådant....Har för mej att jag sett den på Ljungbergsmuseet...här i stan....

    Comment


    • #3
      Tack Lea! Efter att ha googlat ser jag att det finns mkt färggrannt av honom, denna är en smula blek, såsom vintern plägar vara
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Tack Lea! Efter att ha googlat ser jag att det finns mkt färggrannt av honom, denna är en smula blek, såsom vintern plägar vara
        Ja han har lite olika stilar kan man säja ......Men jag gillar hans tavlor......kanske man är lite lokalpatriotisk....:-)

        Comment


        • #5
          Grattis till fyndet. Det här verkar vara något slags linoelumtryck. Det kan förklara blekheten i färgen och papprets kvalitet. Att den är gjord i 750 exemplar (vilket är otroligt mycket) tyder på att det är en upplaga för konstfrämjandet eller liknande.
          Har sett den här förut och tycker den är trevlig, även om Ljungberg kan vara lite mer spännande i sin lågmäldhet.

          Comment


          • #6
            Ja Linoleum kan stämma när vi nu tittar efter. Tack för din info rörande upplagan Peter.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment

            Working...
            X