Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag har aldrig ansett mig vara kattsamlare, men inser nu att jag kanske undermedvetet ändå är det, för himmel så många katter jag hittar utspridda i lägenheten.

    Här är en av dem i form av en sparbössa. Undrar om det kan vara en sådan där typisk figur som folk köpte för en billig peng på marknader förr i tiden?
    Bifogade filer
    skogis

    Comment


    • Kattskatt hos Skogsmänniskan

      Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
      Jag har aldrig ansett mig vara kattsamlare, men inser nu att jag kanske undermedvetet ändå är det, för himmel så många katter jag hittar utspridda i lägenheten.

      Här är en av dem i form av en sparbössa. Undrar om det kan vara en sådan där typisk figur som folk köpte för en billig peng på marknader förr i tiden?
      Tydligen underskattar man sina samlarvanor, för samma sak som du upptäcker, upptäckte jag när jag igångsatte djurtrådarna. Man har mycket latent så att säga. Jag är ingen expert på sparbössor, men att det såldes olika djursparbössor på marknader förr, det vet jag. Däremot tycker jag att din katt förefaller tillhöra en senare generation, men söt är den.
      Last edited by Polsson; 2009-12-20, 18:23.
      p-son

      Comment


      • Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
        Jag har aldrig ansett mig vara kattsamlare, men inser nu att jag kanske undermedvetet ändå är det, för himmel så många katter jag hittar utspridda i lägenheten.

        Här är en av dem i form av en sparbössa. Undrar om det kan vara en sådan där typisk figur som folk köpte för en billig peng på marknader förr i tiden?
        Wade, England, är en möjlighet om vi ska titta på kattens tillverkare från 1960-talet ungefär.

        Comment


        • Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
          Wade, England, är en möjlighet om vi ska titta på kattens tillverkare från 1960-talet ungefär.
          Gideon!

          Det vore ju kul om det vore så, men jag undrar jag om det inte är för bra för att vara sant. Tog en bild på undersidan - den ser lite risig ut tycker jag. Dessutom ser det ut som någon tidigare ägare varit där och klottrat med blyerts, för inte kan väl det vara någon slags märkning?

          Hade inte märkt det tidigare, men på bilden syns det tydligt att kattstackarn är lagad.
          Bifogade filer
          skogis

          Comment


          • Oj då, nu har katterna inte rört på sig på 10 dagar. Bäst att lägga in ett litet bidrag igen!

            Den här i krackelerad celadon är ett bläckhorn (tuschhorn) från Korea och relativt nytillverkad.

            GOTT NYTT ÅR ALLA!
            Bifogade filer
            skogis

            Comment


            • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
              Ja, här kommer lussekatter - nej förlåt julkatterna!
              GOD JUL!
              Ljuvliga julkatter!

              Comment


              • Kattakademins medlemmar önskas Gott Slut och Gott Nytt

                Sedan den 28 april i år, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter via 186 svar som lett fram till 5673 visningar. Vi som har gjort det är: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan och 32) prylsnubben.

                Gott Slut och Gott Nytt
                önskar
                Bifogade filer
                Last edited by Polsson; 2009-12-31, 15:36.
                p-son

                Comment


                • Katt på burk

                  Upptäckte helt plötsligt denna kattplåtburk ovanför kyl&frysen. Härmed inviger vi det nya året med dessa katter.


                  God Fortsättning!
                  Bifogade filer
                  p-son

                  Comment


                  • Eftersom vi tydligen ska gå över från keramik till plåt, är det inte mer än rätt att jag också visar Gustav (Garfielid) i plast, med badskumpa från 1980-talet i sig.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                      Sedan den 28 april i år, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter via 186 svar som lett fram till 5673 visningar. Vi som har gjort det är: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan och 32) prylsnubben.

                      Gott Slut och Gott Nytt
                      önskar
                      Hej Polsson!

                      Jag är imponerad av ditt kattengagemange.
                      Tråden lever säkert vidare.
                      Här en bild på vår Mr Go´mann under granen ute i dagens snöfall.

                      God fortsättning
                      Lars F
                      Bifogade filer
                      - - - - - - - - - -
                      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                      Comment


                      • Fick fram några katter når jag letade eter Lyckoslanten till en annan tråd.
                        Tryckår okänt men har några år på nacken. Är väl en parafras på tio små n....
                        Början positiv, en katt träffar en katta. Tycke uppstår så snart är de tio. Men sen går det sämre.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                          Eftersom vi tydligen ska gå över från keramik till plåt, är det inte mer än rätt att jag också visar Gustav (Garfielid) i plast, med badskumpa från 1980-talet i sig.
                          Gideon och Gustav ! Välkomna till årets kattshow vilken är öppen för alla katter oavsett ras och material.

                          Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                          Hej Polsson!
                          Jag är imponerad av ditt kattengagemange.
                          Tråden lever säkert vidare.
                          Här en bild på vår Mr Go´mann under granen ute i dagens snöfall.
                          God fortsättning
                          Lars F
                          Hej, LarsF!
                          Mitt engagemang hänger enligt horoskopet intimt samman med min stjärnbild, stenbocken. Stenbockarna håller sig oftast till ett intresse vilket sedan odlas in absurdum, påstås det. I mitt fall stämmer det väl och huruvida det är något positivt eller negativt finns det säkerligen delade meningar om. Din perser är superfin för att inte tala om hela bilden. Har alltid gillat lurviga katter (och hundar).

                          Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                          Fick fram några katter når jag letade eter Lyckoslanten till en annan tråd.
                          Tryckår okänt men har några år på nacken. Är väl en parafras på tio små n....
                          Början positiv, en katt träffar en katta. Tycke uppstår så snart är de tio. Men sen går det sämre.
                          Katt och dikt! Kanon, Ulferic, även om slutet inte var gott, men det är ju bara på låtsas!
                          Last edited by Polsson; 2010-01-02, 12:58.
                          p-son

                          Comment


                          • God fortsättning alla katter - och deras ägare. Mina levande pälsverk har tillbringat helgerna enligt bild 1-4. Ibland även som bild 5, vilken jag får låta en tecknad bild illustrera då den (faktiskt) bäst säger det som avses
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                              God fortsättning alla katter - och deras ägare. Mina levande pälsverk har tillbringat helgerna enligt bild 1-4. Ibland även som bild 5, vilken jag får låta en tecknad bild illustrera då den (faktiskt) bäst säger det som avses
                              Härliga bilder, TinaSand!
                              Finns det något djur som kan koppla av som katter? Dessutom påstås det att det är katterna som har uppfunnit stetching. Med tanke på ditt och andras inlägg, kan man konstatera att kreativiteten i kattakademin är allt annat än katastrofal. Den är fenomenal!

                              God fortsättning!
                              p-son

                              Comment


                              • En snäll katt

                                Sänder ett kort på min snälla katt.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X