Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag är helt ny här. Hade inte tänkt registrera mig på fler forum men så hände något. Jag satt och tittade i den här härliga tråden och tänkte ”Synd att jag inte har några katter kvar”. Och så höjde jag blicken och vad såg jag där? Jo, min läckra keramiktavla, som förmodligen har någon märkning men som jag inte tänker undersöka nu. Fotot blev lite konstigt på grund av blixten men det får duga.
    Bifogade filer

    Comment


    • Välkommen till PES.
      Det var en härlig katt som slickar sej om munnen med utspärrade klor.
      Det skulle vara kul att se baksidan vid tillfälle.

      Comment


      • Hur stor är keramiktavlan?

        Comment


        • Tack för välkomnandet! Jag är handikappad och fumlig, därför avvaktar jag med att lyfta ner tavlan, som nyss kommit upp igen efter att ha legat nedpackad länge. Jag är stadigast frampå nattkröken, så kanske... ;-) Jag mätte den i alla fall och den är 25 cm hög och 17 bred. Alldeles lagom. :-)

          Comment


          • Jag tyckte det var så kul med den här tråden att diverse katter i olika material får vara med så här kommer en till från mig. Kära gamla Murre, foto från -74. Gissa vad han stirrar på?
            Bifogade filer

            Comment


            • En strömming.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                En strömming.
                Bra gissat, dock en annan sorts fisk. Antingen öring, röding eller abborre. Det var de fiskar som fanns hemma i fiskeparadiset Risede.

                Comment


                • BerNils nummer 30 i Kattakademin

                  Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
                  Jag är helt ny här. Hade inte tänkt registrera mig på fler forum men så hände något. Jag satt och tittade i den här härliga tråden och tänkte ”Synd att jag inte har några katter kvar”. Och så höjde jag blicken och vad såg jag där? Jo, min läckra keramiktavla, som förmodligen har någon märkning men som jag inte tänker undersöka nu. Fotot blev lite konstigt på grund av blixten men det får duga.
                  Du är hjärtligt välkommen i kotteriet Kattakademin, BerNils! Endast 30 personer av hela landets population har lycktas med konststycket att vinna inträde i detta speciella sällskap. Din inträdesavgift, katt-tavlan, gav tråden nytt liv, för att inte tala upp Murre, och snart är vi väl uppe i sju dito.
                  p-son

                  Comment


                  • lite mer katter

                    några reklamskyltar av nåt slag ....som....
                    pryder väggen på toan och där fanns ju katter minsann....
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Lea Visa inlägg
                      några reklamskyltar av nåt slag ....som....
                      pryder väggen på toan och där fanns ju katter minsann....
                      Umm! Mjaum!
                      Om skyltarna verkligen är från 1920-talet, och inte rätt så nypressade, finns det ett ganska bra antal engelska pund att hämta i dem.
                      Ett aber är förstås hålen i varje hörn, som sänker värdet, men det ger vi väl katten i?

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                        Umm! Mjaum!
                        Om skyltarna verkligen är från 1920-talet, och inte rätt så nypressade, finns det ett ganska bra antal engelska pund att hämta i dem.
                        Ett aber är förstås hålen i varje hörn, som sänker värdet, men det ger vi väl katten i?
                        Mjau ,mjau....nej gamla är de nog inte...men som du säjer ....det ger vi katten i

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Du är hjärtligt välkommen i kotteriet Kattakademin, BerNils! Endast 30 personer av hela landets population har lycktas med konststycket att vinna inträde i detta speciella sällskap. Din inträdesavgift, katt-tavlan, gav tråden nytt liv, för att inte tala upp Murre, och snart är vi väl uppe i sju dito.
                          Tackar för detta! Och här kommer nu baksidan på kattavlan. Tydligt men skumt. Vadå avdelning? Låter som det är nån som varit på sjukhusterapi. Eller vad tycker/tror ni?
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
                            Tackar för detta! Och här kommer nu baksidan på kattavlan. Tydligt men skumt. Vadå avdelning? Låter som det är nån som varit på sjukhusterapi. Eller vad tycker/tror ni?
                            Kan det handla om samma AWF, som i http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=15772 ?

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                              Kan det handla om samma AWF, som i http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=15772 ?
                              Jamen visst, så trevligt! Hittar en hel del på nätet när jag söker på Arnold Wiigs Fabriker.

                              Comment


                              • Jag visar min minsta kisse. Korgen som den vilade i redan vid inköpet är blott 6 cm som längst.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X