Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lergökar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Jag vet, den här ryggradslösa fågeln kan inte kvittra lika bra eller alls som andra här förevisade, men så visas ju också huvudlösa diton?
    Ankan känner sig ensam, och jag tror att den, som icke tondöv och numera identifierad, gottar sig åt att få vara i sällskap med andra ATA-fåglar här.
    Kvacka ut mig, om ni tycker annorlunda...
    Självklart har vi inte hjärta att rata
    en ensam anka avlad av ATA
    Nej, den får leka på gökarnas gata
    p-son

    Comment


    • Kalle Ata kvackar djupt ur sitt bröst ett tack!
      Han uppskattar Ditt rim och tar sig ett sim.

      Comment


      • Lagad lergök

        Trots att den är lagad vid huvudet tyckte jag den tillför något nytt! Höjd ca 6cm.
        Söffe
        Bifogade filer

        Comment


        • Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
          Trots att den är lagad vid huvudet tyckte jag den tillför något nytt! Höjd ca 6cm.
          Söffe
          Instämmer till fullo, söffe! Tycker att placeringen av glaseringen är mycket intressant.
          p-son

          Comment


          • Ny här!

            Sänder bilder på en lergök gjord av Alexa, som då arbetade på Gamla Stans krukmakeri i Stockholm. Tillverkad 1993.
            Bifogade filer

            Comment


            • The Ocarinas nummer 20

              Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inlägg
              Sänder bilder på en lergök gjord av Alexa, som då arbetade på Gamla Stans krukmakeri i Stockholm. Tillverkad 1993.
              Alexas lergök har en personlig prägel, tycker jag. Du är välkommen bland muntergökarna, The Ocarinas! Nummer 20 är ditt medlemnummer.
              p-son

              Comment


              • Arvikagök & katt

                Emmanuel Nilsson på sångmon "malle på san" gjorde som gammal nästan enbart katter medan Gustav Persman höll sig till traditionella gökar.
                Bifogade filer

                Comment


                • Höstgök

                  En liten gul lergök kom i min hand. 6,5 cm lång och 4 cm hög. Sign UJ eller JU kan jag inte härleda - men säkert någon från PES.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Lettiska lergökar

                    Sänder bilder på två lettiska lergökar, där de vackra damerna håller gökarna under sina armar.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Emmanuel Nilsson på sångmon "malle på san" gjorde som gammal nästan enbart katter medan Gustav Persman höll sig till traditionella gökar.
                      Välkommen i gänget, prylsnubben! Du är medlem nummer 21 tack vare att du släppte loss dina gökar. Katten var en riktig "höjdare" enligt min mening.

                      Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                      En liten gul lergök kom i min hand. 6,5 cm lång och 4 cm hög. Sign UJ eller JU kan jag inte härleda - men säkert någon från PES.
                      Kan tyvärr inte hjälpa dig med signaruren, Lars M, men tycker att din gök har en intressant touch.

                      Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inlägg
                      Sänder bilder på två lettiska lergökar, där de vackra damerna håller gökarna under sina armar.
                      Tack vare dina lettiska damer, The Ocarinas, är göktråden numera ännu mer internationell.
                      Last edited by Polsson; 2009-10-13, 17:23.
                      p-son

                      Comment


                      • Millenium Lergök

                        Tiden går fort. Denna gök köpte jag för nio år sedan. En Engelholmare. Tillverkad av Sofia Nilsson. Lyxvariant som kostade därefter.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Litauen

                          Tack Polsson att du uppskattade mina lettiska gökar.Blev jag så glad så jag sänder en bid till. Denna gång på sex litauiska gökar. Dock inköpta i Sverige. Året var 1996.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Arabia

                            Såg en sådan här gök på Tradera. Med tanke på priset där, säkert lite ovanlig.Tillverkad i porslin.
                            Bifogade filer
                            Last edited by The Ocarinas; 2009-10-14, 18:22.

                            Comment


                            • Uj uj

                              Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                              En liten gul lergök kom i min hand. 6,5 cm lång och 4 cm hög. Sign UJ eller JU kan jag inte härleda - men säkert någon från PES.
                              Kanske Resmo Krukmakeri i Mörbylånga? Enligt boken Svensk keramik under 1900-talet hade de en liknande märkning. UJ bör då betyda Ulf Johansson.

                              Comment


                              • Okänd bakgrund

                                Någon som vet något om denna? Står import under.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X