Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lergökar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Instämmer! Och efter att ha bläddrat genom tråden så kan man se ocarinor på inlägg nr 8 av Andres, nr 29 av Sladden, nr 251 av Lars F, nr 295 av The Ocarinas. nr 314 av Lars M, nr 317 av prylsnubben, nr 533 av The ocarinas, nr 673 av Lars M (2st), nr 841 Lars M, nr 846 av mormorludenben, nr 1004 av Lars M, nr 1054-1055 av Staffan Kvist och så mina två blå nr 1144 och 1146 och slutligen Cenedese!
    Bra genomsökt Lars M. Fråga, hittade Du någon "ensidig" (hål bara på ena sidan)
    gök av Charlotte Karlsson, Gotland?
    Bifogade filer

    Comment


    • Svar: nej, den enda Karlsson jag sett är Arne K på nr 997-998. Men det är väl denna Lotta: http://www.signaturer.se/Sverige/CharlotteKarlsson.htm

      Comment


      • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
        Instämmer! Och efter att ha bläddrat genom tråden så kan man se ocarinor på inlägg nr 8 av Andres, nr 29 av Sladden, nr 251 av Lars F, nr 295 av The Ocarinas. nr 314 av Lars M, nr 317 av prylsnubben, nr 533 av The ocarinas, nr 673 av Lars M (2st), nr 841 Lars M, nr 846 av mormorludenben, nr 1004 av Lars M, nr 1054-1055 av Staffan Kvist och så mina två blå nr 1144 och 1146 och slutligen Cenedese!
        Trevligt en hel del fina ocarinas, en liten udda sak som får ligga bland mina gamla hubertus and, räv och kråk-lockare...
        Låter ungefär lika när jag blåser....

        Comment


        • Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
          Svar: nej, den enda Karlsson jag sett är Arne K på nr 997-998. Men det är väl denna Lotta: http://www.signaturer.se/Sverige/CharlotteKarlsson.htm
          Stämmer nog bra Lars M.
          Sannerligen en mycket välutbildad keramiker.

          Comment


          • Medeltidsveckan på Gotland

            Denna lergöksförsäljare hittade jag på årets mässa.
            Bifogade filer

            Comment


            • CE märkt Lergök.

              Många Lergökar har jag sett. Från många länder och i olika modeller. Men denna är den första jag sett som är CE märkt. Vad de innebär har jag dock ingen aning om.
              Bifogade filer
              Last edited by The Ocarinas; 2019-08-26, 21:08.

              Comment


              • Den här modellen skall väl fyllas med lite vatten för bästa effekt?

                Comment


                • Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
                  Den här modellen skall väl fyllas med lite vatten för bästa effekt?
                  Visst är de så. Brukar stå Vietnamn på dem.

                  Comment


                  • Vems signatur ?

                    Vems signatur? Göken i en vanlig modell. Men signerad vilket inte är så vanligt.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Är det Mâlle på San Emmanuel Nilsson Arvika som har signerat

                      Comment


                      • Emanuel Nilsson "Målle på San", finns många av på tråden, har sjäv ett "gäng".

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                          Emanuel Nilsson "Målle på San", finns många av på tråden, har sjäv ett "gäng".
                          Ja ni har säkert rätt.Har flera av honom.Men tyckte denna såg "enklare" ut.

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inlägg
                            Ja ni har säkert rätt.Har flera av honom.Men tyckte denna såg "enklare" ut.
                            Den har nog rymt innan den gode Emmanuel var klar med den.........

                            Comment


                            • Hjälp med signatur.

                              Ett nytillskott i min samling.Vet inte alls var denna kan va gjord. Någon annan som kanske vet ?
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Lergök

                                Vill bidra till förtjusningen över lergökar med en bild av min okarina, signerad I H-N (Inga Hallenborg-Nordström), Lyby.
                                Click image for larger version

Name:	Okarina.jpg
Views:	1
Size:	72,9 KB
ID:	571910

                                Comment

                                Working...
                                X