Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Böjd sked S.A.L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Böjd sked S.A.L

    Den här skeden har legat i mitt skåp en tid, den var med i ett auktioninrop med nysilverbestick. På framsidan S.A.L och flagga med tre kronor. Svenska Amerikalinjen alltså. Stämplar på baksidan en liten fyrkantig med siffrorna 21, en liten rund med siffrorna 90, sedan en rund där jag inte kan se vad det står skrivet runt en figur av något slag, möjligtvis en björn. Frågan gäller egentligen inte stämplarna utan vad man har använt skeden till. Den har spetsig avslutning på bladet och skaftet böjt i nästan 90graders vinkel. Vilken funktion kan skeden ha haft?
    Bifogade filer

  • #2
    Kanske till någon halvmjuk ost?

    Comment


    • #3
      Jaa kanske det. Stiltonost i keramikburk tex.

      Comment


      • #4
        Det är en grapefruktsked!

        Comment


        • #5
          Aha! Till grapefrukt blir den nog utmärkt. Tack kaptenen.

          Comment


          • #6
            Ja, du behöver en spetsig nästan vass sked. Tillverkaren med björnen kan vara Berndorfer Metallwarenfabrik. http://www.ascasonline.org/articoloDICEM104.html.

            Comment


            • #7
              Grapefrukt sked

              Absolut en Grapefrukt sked.
              Gott på morgonen med lite strösocker på....
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Hur faller bilden in i bilden med grapefruktsked? Där ju bl.a. en cocktailsked, picklessked och senapssked mm.?1 Eller är det bara den stora spetsiga tv och lilla th som du syftar på wivi vitamin?

                Comment


                • #9
                  Helt rätt ! ! Det är den till stora tv och den fjärde från vänster som är en riktig Grapesked . Den sist nämda är designad för en gananska berömd grupp.....!
                  Härligt att ni har koll på vad som händer,här på PES !

                  Bästa hälsningar.

                  Comment


                  • #10
                    Det var vad jag hade i min bildbank för tillfälllet.....

                    Mvh.
                    wivi vitamin

                    Comment


                    • #11
                      Ge gärna kommentarer och tyck och tänk.Det är det vi lär oss om hur saker och ting ser ut!

                      Var inte rädda för att fråga på detta forum,denna site är VERKLIGEN seriös,och man får ett svar som oftast stämmer,men man kan alltid gå vidare och söka på andra sidor.texNätet Bilder Kartor Nyheter Grupper Bloggar ........

                      Comment


                      • #12
                        Den här frågan hade jag glömt bort. Var tvungen att gå till skåpet för att se om skeden var kvar, det var den Tack för ditt visade intresse Wivi.
                        Grapefruktskeden är det närmaste jag varit Svenska Amerika Linjen

                        Comment

                        Working...
                        X