Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Törngrens i Falkenberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ehrrm, nu ser jag att bakom namnet Torild står en högst manlig krukmakarmästare...
    Förlåt, Bengt T.

    Vi ska inte gnabbas om pinsamma förväxlingar och om vem som ser sämst, Andres, så när Du skrattat färdigt, kan vi väl försöka hitta den som staterar, eller verkligen dekorerar, på den första bilden?
    Gunvor Nyman får bli mitt nya bud, med högst personlig prägel på arbetsrocken.

    Comment


    • #32
      Den här skålen kan gott och väl attribueras Edvin Larsson, just för sin taggade kant och spretiga Falkenbergssignering. I såväl färg, som utsmyckning, mycket lik Andres gröna E.L.-skål, men är något tunnare och lättare i godset.
      Skön att skåda, gubevars!
      Bifogade filer

      Comment


      • #33
        Jag är ju inte fullt så vågad som Du Gideon, det är väl därför jag törs signera mina grejer.........
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Fin fin Gideon, just darfor att den ar glacerad pa ut och insidan, dar blev jag lite avis.......

          Comment


          • #35
            Gamle Edvin Larsson är med all rätt värd lite mer uppmärksamhet. Två skålar, båda glacerade på utsidan och signerade.
            Bilderna tyvärr rätt usla. detta att ta med blixt lär jag mig aldrig.........
            Bifogade filer

            Comment


            • #36
              Javisst, sa skall det se ut!!!!!!

              Comment


              • #37
                Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                Javisst, sa skall det se ut!!!!!!
                Håller med, så ska en Edvin Larsson-signatur se ut, så spretig att kaffekoppen skvimper vid anblicken.
                Stämplat är också bra, men då vart gamle Edvin lite bekväm av sig, till åren kommen. Men sånt är ändå höjdare, i jämförelse med mer anonymt gods från Törngrens.
                Vem vet, Edvin kanske nöjde sig med sin lott vid drejskivan, och önskade sig inget högre än att kvarbli vid denna - utan större ambitioner på att bli känd?
                Han kan ha varit av det slaget att veta med sig vara skicklig, utan bekräftelsebehov från andra.

                De här två snibbskålarna går inte att särskilt peka ut upphovsmän till, även om man gärna vill hålla fast vid Edvin.
                Omtalade Torild är ju också tänkbar...
                Bifogade filer

                Comment


                • #38
                  Gideons bilder gör verkligen rättvisa åt föremålen, mina däremot. Försöker en gång till med Edvins fina skål...........
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #39
                    Med enkla medel kommer man långt, gode prylsnubben.
                    Det räcker med en svart T-shirt, stadigt bord, en riktad bordslampa på ömse sida om objektet och stadig hand på kameran.
                    Utan blixt.
                    Du kommer att klara det.

                    Comment


                    • #40
                      Gideon, hall fast vid din tro pa Edvin, (for det gor jag ocksa.)
                      Last edited by Andres; 2009-12-18, 16:13.

                      Comment


                      • #41
                        Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                        Gideon, hall fast vid din tro pa Edvin, (for det gor jag ocksa.)
                        Ahh, då kan jag sova lugnt i natt. Tack, Andres!
                        Kyrkofatet, det omtalade "once upon a time" av Zawadzki har försvunnit med dammråttorna ner till källaren. Vet inte var den är nu, eftersom Zorro från Barcelona dröjt så länge...
                        Du får rycka ut till nyår, eller vänta tills isen lossnat och be Bukefalos sniffa fram den.

                        Comment


                        • #42
                          Zorro fran Madrid ar i Aten sa vi vantar pa islossningen.....

                          Comment


                          • #43
                            Lagger in mitt fat som visas tidigare men passar val in har.
                            Bifogade filer
                            Last edited by Andres; 2009-12-18, 07:42.

                            Comment


                            • #44
                              Ahh! en gång till.
                              Helt riktigt, det var den skålen jag pratade om. Så välbekant och en gång i min hand.
                              Men denna andra gröna får Du fortsatt vara lite avis på, eftersom det tar ett gott tag att bli färdig med den - som njutare och faktainsamlare.
                              Ta med Dig några äkta artefakter från anno dazumal, så kan vi diskutera andra byten.
                              Καλά Χριστούγεννα
                              Last edited by Gideon; 2009-12-18, 09:17.

                              Comment


                              • #45
                                Oj, vad du kan Gideon, God Jul till dig ocksa och sa klart till alla er andra!!!

                                Comment

                                Working...
                                X