Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grön äldre vas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Grön äldre vas

    Har absolut för mig att denna vas varit uppe på detta forum tidigare men finner den inte trots sökningar. Kan ngn hjälpa till och ge svar. Har för mig att det var G-skrufs glasbruk men är väl ute o reser. Muggen kommer från samma bo och bägge har en knäck i botten.
    Bifogade filer
    Last edited by Äjth; 2006-07-01, 19:30.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Lyfter denna fråga som jag tor några här har koll på.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Är det den här tråden du menar Äjth? I vilket fall, jag tror inte att dina glas är från Gullaskruf, både form och färgställning talar emot det enligt min mening...

      Comment


      • #4
        Gullaskruf med brytning på "Osmanska" låter så gulligt. Gooolasrroof..goulacchskruv, nä det sistnämda lär inte så bra.
        Frågan är om dom inte är finska, Hipagulliskruva!
        Om dom skall säljas på Tradera så skulle jag rekomendera Hipagulliskruva, det låter ju jätte ball.

        Comment


        • #5
          Cjf, nej den tråden jag menar löpte på för ganska så länge sen. Den ser lite ljusare ut på bilden eftersom solen sken kraftigt den dagen. Frostat glas som är mjukt grön i kontrast till rynkorna , hänklarna.
          Trevligt att du 766 vaknar med glada tankar.
          Last edited by Äjth; 2006-07-04, 09:59.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Mitt svar får man kalla för invävt, faktum är att det kan ligga en del i varpen.
            Det är alltid lika roligt att kunna stå till tjänst.

            Comment


            • #7
              Njä, det är inte alltid det kan vara vinskt om det int är kullaskruf
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #8
                Bekantskapen har gissat; en tror att den inte är svensk!? lutar åt England??
                Jag har letat mig blå efter ngt som liknar denna vas men finner inget, kanske ngn kan bistå med länkar till äldre glasvaser. Har inte för avsikt att sälja denna utan är mer intresserad var den kommer ifrån.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment

                Working...
                X