Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vet någon mer om denna väggbonad?

Vet någon mer om denna väggbonad?

Hittade denna på en loppis och jag tyckte den var lite småcharmig fulfin.....
    Den är märkt M.E och på baksidan står det Påfågeln Design Margareta Erikssson. Har sökt på nätet men hittar inget om Påfågeln etc. Någon som vet mer kanske?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

"På baksidan står..."Hur är det skrivet? På en papperslapp? Tryckt?. Verkar det vara serietillverkning eller unikt? Dubbelväv, eller finnväv som det ibland kallas, är inte så ovanligt och var rätt populärt (både att väva och köpa) på 70-talet.

Det är en "klisterlapp" som sitter på tyget inte signerat (skrivet) det där med dubbelväv etc har jag ingen aaaaning om

Min dotter sålde nyligen en bonad på Tradera av Margareta Eriksson men den hette "körsbärsträd" På den stod det att den var från AB Boårs JACQUARD. Kanske till någon hjälp?
    Dubbelvävd är det när det är samma mönster på baksidan fast i motsatta färger = jacquard

Har en likadan

Jag är lika nyfiken som du, har en exakt likadan fast med svart påfågel. Nog borde det väl få fram något om denna ???

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •