Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Okänt Disney kuriosa ? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okänt Disney kuriosa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Okänt Disney kuriosa ?

    Askungens små vänner avbildade på knappar ! Vansitoknappen står det att läsa samt Walt Disney. Detta står det även på ett liten blå klisterlapp på baksidan. Vansito knappen låter ju onekligen svenskt men jag har inte lyckats hitta någon som helst info om dessa knapparna. När och var kan de vara tillverkade ? Det finns lite färgtapp på några av knapparna, men de är i fint skick förövrigt. De ligger i en obruten förpackning och jag har köpt dom för en tjuga på en loppis. 50-60 tal eller ?
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

  • #2
    Snurrade runt på tradera häromdagen och fick se dessa knappar http://www.tradera.com/Gamla-knappar...ktion_85167414
    men hur gamla de är har jag ingen aning om.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

    Comment


    • #3
      Tack för det tipset Tingeling !
      Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

      Comment


      • #4

        Här är en bild på en brun Kalle Anka.

        Nehej... det blir ingen bild. Här kommer länk istället.
        Original from early 50-ies, buttons from Vensito Linköping. In mint condition nrfb before.

        Den har jag liggande på nätet så den kunde jag få in, men hur lägger jag in en bild från datorn? Har katalogbilder på knappen från 1952 som jag gärna hade lagt in. Kanske kan fler fylla på? Den här knappen fanns med lite olika figurer och med olika grundfärg, åtminstone blått och rött.
        Last edited by Kökslampan; 2011-07-22, 10:38.

        Comment


        • #5
          Skicka ett mail till Lasse Åbergs museum i Bålsta. Han vet det mesta om Disney och lite till
          Välkommen till Lasse Åbergs museum i Bålsta, Stockholm. Här finns aktiviteter för vuxna och barn – konsthall, serier, leksaker, stor lekplats och egen djungel.

          DG

          Comment

          Working...
          X