Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Höglund

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    här ballonggreven kommer lite mer av mina erik höglundsaker (glömmer ibland bort att en del av er är mycket yngre an mig)
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

    Comment


    • #47
      Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
      här ballonggreven kommer lite mer av mina erik höglundsaker (glömmer ibland bort att en del av er är mycket yngre an mig)
      Är alla dessa signerade eller etikettmärkta+ Vad menar du med att du glömmer att flera av oss är mkt yngre än du???
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #48
        Den stora gröna vasen på bild nr 10 har väl diskuterats i en tråd där det ifrågasatts om det är en Höglund? Eller minns jag fel?
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #49
          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Är alla dessa signerade eller etikettmärkta+ Vad menar du med att du glömmer att flera av oss är mkt yngre än du???
          jag menade vad jag skrev att många ÄR yngre än mig
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

          Comment


          • #50
            Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
            Den stora gröna vasen på bild nr 10 har väl diskuterats i en tråd där det ifrågasatts om det är en Höglund? Eller minns jag fel?
            inte en aning men den är signerad i allafall,och jag ser att du har lagt in min bild från i somras på höglundarn tidigare i tråden
            Last edited by harley; 2009-03-08, 02:04.
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

            Comment


            • #51
              Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
              jag menade vad jag skrev att många ÄR yngre än mig
              På vilket sätt yttrar sig detta, som gör att du skriver det i inlägget?
              ---------------------
              Mvh Andreas Sandö

              Comment


              • #52
                Som 40-talist blev jag inspirerad av alla fina bilder av Höglunds glas m.m. Tänkte att även jag skulle visa vad som finns i skåp och rum. Alla sakerna är inköpta på 1960-70-talet som "nyttogods".
                Bifogade filer
                p-son

                Comment


                • #53
                  Höglund i hyllan

                  Skickar några bilder på lite av mina Höglundsaker. Håll till godo.
                  Till Polsson: I din sista bild, den gröna? vasen längst till höger är av Bertil Vallien, inte Höglund.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #55
                    Häftig samling ayesterday!!!

                    Comment


                    • #56
                      Tack för upplysningen, ayesterday! Även jag tycker att du har en fin samling.

                      Instämmer i att det är intressant, Ballonggreven. Har för mig att Hemslöjden i Kalmar hade något liknande på 1970-talet.

                      Gällande E Höglund, har jag en person i min omgivning som arbetat på designmuseet i Nybro/Kalmar län där Höglunds ritningar/skisser m.m förvaras. Att långt ifrån alla ritningar ledde fram till färdig produkt kan man konstatera. Med tanke på att erotisk konst/konsthantverk förefaller populärt på auktioner och mässor, borde alla Höglunds ritningar inom det fucket lett fram till färdig produkt.
                      p-son

                      Comment


                      • #57
                        Min senaste Höglund

                        Den här loppade jag i lördags.
                        Söffe
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #58
                          Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
                          Ljusstake av Erik Höglund.
                          Bilden utlånad av traderasäljaren Pandoras.
                          Är denna ljusstake signerad?
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                          Comment


                          • #59
                            Höglund smide

                            Smidesljuskronan inhandlades på 60-70-talet. Två gånger har vi råkat ut för att skålarna har spruckit när ljuset tog slut. Förmodligen blev de överhettade.

                            Hängsmycket köptes under samma tid. Kedjan saknas. Enligt min hustru var det aningen för tungt att hänga runt halsen, men vackert är det.
                            Bifogade filer
                            p-son

                            Comment


                            • #60
                              fast det är bertil vallien som har gjort iaf den högra

                              Comment

                              Working...
                              X