Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: läckra glas i färg

läckra glas i färg

har fått dessa glas, vore roligt att veta nåt mer om dom!
    har 5 olika färger grön, lilla, blå, rökfärgad och mörklila. har 2 utav varje!
    tycker dom är super häftiga! tror själv att dom är inköpta på 50-talet, glasen är i tunt glas, hittar ingen märkning!
    nån som vet nåt??
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

50-60-talet verkar troligt, däremot är det lite svårt att se färgnyanserna på din bild, glasen kan vara antingen svenska eller finska enl. vad jag ser av form och färg. Låt oss avvakta fler ögon.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

tyvärr är den "riktiga" kameran på lagning så det är fotat med filmkamera!
    men den blåa färgen är klar blå och även den gröna är "väldigt" grön (ej på bild) men de andra är lite mörkare nyanser!

Citat Ursprungligen postat av Bertilsson Visa inlägg
    tyvärr är den "riktiga" kameran på lagning så det är fotat med filmkamera!
    men den blåa färgen är klar blå och även den gröna är "väldigt" grön (ej på bild) men de andra är lite mörkare nyanser!
    Det är alltid svårt att bedöma glas via foton och det ställer höga krav på kvalitén om det är det ena eller andra man tycker sig se. Ha lite tålamodbara så kanske ngn annan tittar in och faktiskt känner igen dina glas.

Har haft sex av dessa, alla i olika färger. Vill bestämt ha för mig att de är svenska.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Citat Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
    Har haft sex av dessa, alla i olika färger. Vill bestämt ha för mig att de är svenska.
    Om du tror de är svenska, ligger väl Ekenäs nära till hands?

Var det inte nån tråd härinne om nåt liknande..eller har jag läst den nånannanstans där det stod mellan Finland o Ekenäs..lite Kaj Franck vid en hastig glimt..men det håller inte riktigt

Det är svenska glas - Trellborg.
    knappast meningslöst.

jag glömde skriva det, är väldigt säker på att dom är svenska!
    ska försöka fota bättre bilder när vi fått hem våran kamera!

Citat Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
    Det är svenska glas - Trellborg.
    Det skall förstås vara Trelleborg.
    knappast meningslöst.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •