Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min andra bildgåta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nej, det är någon slags kuggstång... Man tar tag i handtaget och för bandet uppåt eller nedåt och så är det något kugghjul som tar i tandningen och... (öppnar ett spjäll?)

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
      Det enda tema jag vet med mig ha efterstävat på bildgåtorna är typ det som jag uppfattat Precis en sån har - att det ska handla om gamla ting.

      I det här fallet har jag i min bostad fotograferat en detalj på en teknikprodukt tillverkad i mitten på 1930-talet.
      Det var med ringvälten i åtanke jag misstänkte ett lantbrukstema!!
      Men nu har vi tydligen flyttat inomhus!!
      Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

      Comment


      • #18
        När jag såg bilden första gången tänkte jag på en vädringsstång som fanns på balkongerna i folkhemmet, men när Hirvi verkade säker på värpfodret flyttade jag ut från människobostaden. VAR befinner vi oss?
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #19
          Är det en konservöppnare?? ÅÅÅÅHHHH jag får snart skavsår på hjärnan, jag har suttit med datorn uppochner och kisat med ena ögat, inte hjälps det. Hoppas att det är en konservöppnare! Mycket svår gåta Curious!
          Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

          Comment


          • #20
            Mina tankar har sedan första anblicken fastnat på den tunna hinna av damm vilken tycks täcka den fotograferade delen av föremålet för denna gåta.

            Sakta har minnen från svunna tider kommit ikapp mig.

            Jag tror att min Mormor och Morfar hade ett sådant i sin kolonistuga.

            Minnet är dammigt som tingesten, dock säger mig min ingivelse att detta kan vara ett elelment.

            Ett sådant som kunde fällas fram i överkant för lättare rengöring.

            Jag tror att det var orsaken till funktionen.
            Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

            Comment


            • #21
              Kanske något till snickeri, kanske träfibrer som är på den
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment


              • #22
                Brödrost!!??
                Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

                Comment


                • #23
                  Symaskin!?
                  Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

                  Comment


                  • #24
                    kan det vara intällning till stödet till en cirkelsåg eller sticksåg
                    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                    Comment


                    • #25
                      Jag hakar på dig där Harley och säger. Linjalen till ett cirkelsågset avsett att kopplas till borrmaskin..
                      Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                        Det enda tema jag vet med mig ha eftersträvat på bildgåtorna är typ det som jag uppfattat Precis en sån har - att det ska handla om gamla ting.

                        I det här fallet har jag i min bostad fotograferat en detalj på en teknikprodukt tillverkad i mitten på 1930-talet.
                        Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                        kan det vara intällning till stödet till en cirkelsåg eller sticksåg
                        Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
                        Jag hakar på dig där Harley och säger. Linjalen till ett cirkelsågset avsett att kopplas till borrmaskin..
                        Jag skulle vilja se den borrmaskinsdrivna cirkelsågen från 1935

                        Undrar om det är något udda eller om kommentaren blir "ja visst tusan, det borde jag sett!"
                        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                        Comment


                        • #27
                          Börjar det inte bli dags att avslöja vad det är?
                          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                          Comment


                          • #28
                            Domkraft
                            ________________________________________________________________________
                            "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                            så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                            Då måste man ju nedvärdera nuet."

                            Comment


                            • #29
                              Ge oss en ngt mer avslöjande bild :9)
                              Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
                                Ge oss en ngt mer avslöjande bild :9)
                                Ja, jag hade nog med tanke på forumets karaktär väntat mig att åtminstone någon snabbt skulle känna igen vad det är för detalj jag har fotograferat, men icke. Här syns lite mer av konstruktionen:
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X