Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En finska eller en danska eller vad??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • En finska eller en danska eller vad??

    Den här vasen känner jag så väl igen..men nee totalt hjärnsläpp har jag..nån som kan hjälpa en förvirrad mig
    Bifogade filer

  • #2
    tyvärr så fastnade din fotograf på bilden oxå

    Comment


    • #3
      Tamara Aladin har gjort en liknande Tornado, samma bruna nyans., så jag håller på Finland.
      Last edited by Äjth; 2009-01-08, 12:51.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Ja det var min första tanke..men den liknar inte tornadon upptill...men den har osökt nåt Aladinskt över sig

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
          Ja det var min första tanke..men den liknar inte tornadon upptill...men den har osökt nåt Aladinskt över sig
          Aladin har ofta inte de raka avsluten upptill heller, fast det förekommer. Vi letar vidare.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Här finns lite finskt glas av Tamara Aladin och Helena Tynell.
            Bifogade filer
            I’m a real mean bitch!

            Comment


            • #7
              woooooaaaawwwww!!! immpponeerande..är det din samling Maria?? ser dock inte min vas eller??

              Comment


              • #8
                Nej, tyvärr är det inte min samling, jag har fått bilden av ägaren för länge sedan, jag har ev ytterligare en bild, det har gjorts fler vaser än dom som visas på bilden, (jag vet inte om alla är finska till 100%) jag bara tänkte på man kan se likheter hos en formgivare.
                I’m a real mean bitch!

                Comment


                • #9
                  Ok...men vad grymt snyggt det var när man håller sig till samma nyans.. Vet inte riktigt om min e en Aladin tycker det skiljer sig i botten..hon har ofta en glasklar avslutning på sina färgade vaser..

                  Comment


                  • #10
                    såååå häftigt

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                      Här finns lite finskt glas av Tamara Aladin och Helena Tynell.
                      Jag har en sån som på mittersta raden, längst till vänster, den ska vara en Tamara Aladin har jag fått bekräftat från annat håll...
                      http://www.porslinsbloggen.se/

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
                        Den här vasen känner jag så väl igen..men nee totalt hjärnsläpp har jag..nån som kan hjälpa en förvirrad mig
                        det ser ut att vara en tamara aladin men man får inte glömma att kaj franck designat en del saker som påminner mycket om aladins och färgen är mer typisk för kaj franck sedan får man inte glömma kastrup holmegaard mycket glas därifrån är väldigt likt det finska....hoppas jag inte rörde till det engelsson.....och om samlingen maria visar säger jag bara jäklar i min lilla låda, visa mer bilder maria
                        Last edited by harley; 2009-01-09, 19:13.
                        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                        Comment


                        • #13
                          Näädå harley jag e redan totalt helförvirrad av den här vasen..frustrerande att den känns så bekant...men men så är det-...å en dag när man surfar runt så snubblar man garanterat över den....förövrigt helt enlig med dig ang Marias bilder...mer mer meer

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
                            Jag har en sån som på mittersta raden, längst till vänster, den ska vara en Tamara Aladin har jag fått bekräftat från annat håll...
                            Jag kommer nu att ta tillbaka mitt uttalande om att jag har denna vas...

                            Jag kollade en gång till och det visade sig att min vas inte var den jag sa utan nr 5 från vänster på första raden. Vasen tillhör dessutom Pompadour-serien från Rihimäki och är designad av Nanny Still, inte Tamara Aladin som jag sa...enligt en väl insatt källa (tror jag)...
                            http://www.porslinsbloggen.se/

                            Comment

                            Working...
                            X