Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Metallsak.

Metallsak.

Frågade om denna sak för några år sedan på annat forum. Fick väl inget direkt svar på vad det är. Chansar på att någon nu har en aning.
    Vet inte vilket som är fram eller baksida. Måste väl ändå vara den sida som som bild ett visar. Att den är från fjärran land är nog klart. Om det är silver eller annan metall vet jag inte.Vad den använts till är frågan. Även ungefärlig ålder. Är nog inte lätt att säga. Diameter 28 cm. Höjd 8 cm. Täckhuv eller något cermoniellt?
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Hej!
    Den ser ut att vara från mellanöstern, min sambo var i Israel och Palestina nu i somras och där hade dom många liknande verk. Skulle gissa på en "tvättskål" alltså något som man använder för att tvätta ansiktet eller dylikt. I Israel/Palestina använder dom flera olika metaller i brickor och skålar pga någon cermoniell betydelse, jag har för mig att det ska vara 5 eller 7 i olika lager, jag måste fråga min sambo när han kommer hem. Har ingen aning om ålder men återkommer när jag förhört mig lite mer. Stjärnorna och månarna i botten får mig också att tänka lite åt Turkiet eller Tunisien, kolla in deras flaggor, dom avbildar gärna sina symboler i sina arbeten.
    Mvh Simco

Tack för svar Simco. Har dröjt lite. Datorfel.
    Är väl ungefär även mina tankar om detta föremål. Vet inte vilken metall det är. Vid min förfrågan på annat ställe för ett antal år sedan var om jag inte minns fel uppfattningen ungefär den samma som din. Okänt föremål från fjärran land. Får placera saken i högen för okända föremål.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •