Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Muranodjur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
    Dessa fåglar brukar gå för minst 10'000 kr, ibland en hel del mer än så.
    Med tanke på att utropspriset är 20'000 kr så finns där förmodligen ett rätt högt reservationspris också.
    Så vill man ha den här fågeln så får man nog betala ungefär vad den är värd, inget fyndläge här.
    Okej, tack! Jag har precis hittat några andra liknande objekt och de verkar gå ganska dyrt. Senast för 30 000 på Bukowskis slagauktion i maj. Synd, för det är fina fåglar. Denna är särskilt fin i kombination med den orangea som också är av Alessandro Pianon, tycker jag.

    Comment


    • #77
      Ursprungligen postat av Italienglas Visa inlägg
      Okej, tack! Jag har precis hittat några andra liknande objekt och de verkar gå ganska dyrt. Senast för 30 000 på Bukowskis slagauktion i maj. Synd, för det är fina fåglar. Denna är särskilt fin i kombination med den orangea som också är av Alessandro Pianon, tycker jag.
      Hej och välkommen.

      Har du egna fina Muranodjur eller saker hemma som du kan visa?

      Tittade på annonsen du länkar till och det står inget om skicket på denna.
      Dessa fåglar har ibland spruckna "lår" där koppartråden går in.
      Tittar man på bilderna i det området så är det svårt att se om allt är helt, svårt att avgöra om man inte är på plats med lupp.
      Skall man betala så mycket måste man vara säker att inget är sprucket eller limmat.
      Det är jäkligt häftiga fåglar

      Mvh
      Cenedese
      Last edited by Cenedese; 2018-08-07, 22:47.

      Comment


      • #78
        Italiensk eller svensk tupp

        Hejsan! Jag har en tupp som jag köpte i tron att det var Murano, men flera personer har hävdat att det nog snarare är FM Konstglas i Ronneby. Är det möjligen någon här på forumet som sitter på svaret, eller har ett likadant exemplar med etiketten kvar?
        Bifogade filer
        Last edited by Lars E; 2018-08-09, 07:54.

        Comment


        • #79
          Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	42,8 KB
ID:	572886

          Comment


          • #80
            Ursprungligen postat av Lars E Visa inlägg
            Hejsan! Jag har en tupp som jag köpte i tron att det var Murano, men flera personer har hävdat att det nog snarare är FM Konstglas i Ronneby. Är det möjligen någon här på forumet som sitter på svaret, eller har ett likadant exemplar med etiketten kvar?
            jag tror inte på FM Konstglas Ronneby här ... tyvärr vet jag inte vem som kan ha tillverkat din trevliga tupp.





            Ursprungligen postat av KennethLind Visa inlägg
            .
            trevlig men jag tror inte detta är Murano

            Comment


            • #81
              Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
              jag tror inte på FM Konstglas Ronneby här ... tyvärr vet jag inte vem som kan ha tillverkat din trevliga tupp.







              trevlig men jag tror inte detta är Murano
              Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	44,4 KB
ID:	572910

              Comment


              • #82
                Ursprungligen postat av KennethLind Visa inlägg
                [ATTACH]181460[/ATTACH]
                Se där, en etikett. Den kunde du ha visat från början. Då får vi hoppas att föremål och etikett hör ihop.
                Jag skulle inte gissat på Murano här. Ingen närbild på etiketten men jag förmodar att inget där ger några närmare ledtrådar om id.

                Comment

                Working...
                X