Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • W

    Min snälla sambo kom hem med en 1/3 L W, 1910 i tredelad form. Den första som kommit över tröskeln i vårt hem. Glad idag!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Får verkligen hoppas att han inte betalt för mycket, är man inte riktigt hemma i "gebitet" så kan man så där i början gå på en nit.
    En nit som i framtiden kan frambringa många sömnlösa nätter. Vi får höra med AF vad ett sådant underverk kan betinga på den öppna marknaden.
    Ja.. en lite extra krona för mycket är väl förlåtligt, vad man betalt glömmer man men att man köper skit det glömmer man inte.

    Comment


    • #3
      Det var väl varken en märkvärdig flaska eller mer än en tjuga den kostade, men för mig var det trevligt med en jag inte hade tidigare!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Det torde väl vara en flaska från Västervik!
        Glatt loppisfolk och inte minst antikhandlarna här i området (8 mil från Västervik) tycker ibland att de kan vara värda upp till ett par hundra.
        Det värsta jag sett är en 2/3 lit. W som antikaren ville ha 425:- för
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

        Comment


        • #5
          Visst är det en Westervik! En tjuga är absolut rimligt, däremot är det att ta i med 425 kr för en 2/3...

          Comment


          • #6
            Vem och var begär man sådana hemska priser!! låter okunnigt!?
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #7
              En bild på lilla W:et. 1910 i botten. Såg inte ditt svar Sladden. Frågan har ju fått sitt svar!
              Bifogade filer
              Last edited by Äjth; 2006-05-09, 18:07.
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #8
                I och för sig är 2/3 LIT. från Västervik uppskattningsvis c:a 100 gånger ovanligare än 1/3 LIT. Men det är fler saker än tillgången som sätter priset, vad köparen är beredd att betala t.ex.
                --I de blindas rike är den enögde kung.--

                Comment


                • #9
                  Hvor vanlig / ovanlig er 1/6 LIT. W ?
                  Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
                  Min hemsida: www.antikflasker.dk

                  Comment


                  • #10
                    1/6 från Västervik är en av de lite vanligare, om man nu kan tala om vanlig vad gäller den här storleken. En lustig detalj är att så gott som samtliga verkar vara från 1911, i vart fall har det varit så på de mellan tio och femton som jag varit i kontakt med.
                    --I de blindas rike är den enögde kung.--

                    Comment


                    • #11
                      Jag tycker att det är intressant med "knoppöl" men vet inget annat om dem än vad jag läst här på PES. Äjth, när du skriver tredelad form, hur är den delad då? På bilden ser jag en skarv på mitten i höjdled, var är den mer delad?

                      Comment


                      • #12
                        Den är delad utmed sidorna från mitten och upp till knoppen. Inte över knoppen.
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av LS
                          1/6 från Västervik är en av de lite vanligare, om man nu kan tala om vanlig vad gäller den här storleken. En lustig detalj är att så gott som samtliga verkar vara från 1911, i vart fall har det varit så på de mellan tio och femton som jag varit i kontakt med.
                          1900+11 ? Precis en sån har jag.
                          Last edited by PLYNG; 2006-05-13, 23:48.
                          Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
                          Min hemsida: www.antikflasker.dk

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av PLYNG DANMARK
                            1900+11 ? Precis en sån har jag.
                            Fyndigt Plyng!

                            Comment

                            Working...
                            X