Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svensk keramik under 1900-talet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hade själv ställt upp med foton om jag hade blivit tillfrågad och många med mig tror jag! Att få en bok med uppdaterat material för alla blivande keramiknördar är guld värt, för oss som redan är keramikfrälsta vore det roligt att få sprida mycket av det som räknas som okänt. Nu skulle jag vilja ha en bok med gamla priskuranter tryckta med bra kvalitet, ingen som är hågad till det jobbet?
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
      Hade själv ställt upp med foton om jag hade blivit tillfrågad och många med mig tror jag! Att få en bok med uppdaterat material för alla blivande keramiknördar är guld värt, för oss som redan är keramikfrälsta vore det roligt att få sprida mycket av det som räknas som okänt. Nu skulle jag vilja ha en bok med gamla priskuranter tryckta med bra kvalitet, ingen som är hågad till det jobbet?
      Ja det stämmer bra att det är guld värt och roligt att ni som är keramikfrälsta tycker om att sprida er kunskap.
      Last edited by Rubus Arcticus; 2008-12-07, 11:44.
      ________________________________________________________________________
      "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
      så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
      Då måste man ju nedvärdera nuet."

      Comment


      • #18
        Tack för tipset !

        Inhandlas genast..........!!

        Våfflan

        Comment


        • #19
          Hei! Jeg har enda ikke sett boken, men jeg må si at jeg umiddelbart reagerer stekt på at et forlag tar seg til rette og bruker andres foto uten å ha spurt fotografene. Enligt lagen, som dere sier, er dette forbudt, og helt urimelig i forhold til de mennesker som skal leve av sitt åndsverk. At amatører kan komme til å gjøre feil, er så sin sak, men at et seriøst forlag gjør det samme, er ikke greit. Jeg regner med at forlaget ikke ville syns det var ok om jeg kopierte boka og solgte den videre for å tjene penger. Det er nesten ironisk at en bok som handler om opphavet til arbeider(=åndsverket) ikke har sørget for å ha orden på opphavsretten til illustrasjonene. mvh pepita

          Comment


          • #20
            Jag tycker också att det är svagt. Visst ligger bokens styrka i texten och inte i bilderna, men för den skull bör man ha torrt på fötterna vid en professionell utgivning. Och pepitas inlägg är på pricken: Ett förlag som agerar på det sättet borde inte få lägga något anspråk på sin egen upphovsrätt.

            Comment


            • #21
              jag tycker vi ska öppna en tråd på PES där vi kan publicera keramiker som 'fattas' i boken och samtidigt tillåta att det vi lägger ut får publiceras in nästa upplaga.
              Låt oss stjäla bild o text från nätet....

              Comment

              Working...
              X