Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hushållsföremål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Touche eller hur det stavas. Nu sattes jag på
    pottan. Skulle stått smidda och gjutna föremål.

    Comment


    • #17
      Härlig samling Ulferic! Har bara en stekpanna med ålder men den har ett runt skaft som sticker rakt ut, tror att den kan vara bytt någon gång.På motsatta sidan finns ett trekantigt öra. Den är så tung att det måste ha varit riktiga matronor som skulle handskas med dem, skulle jag använda den någon gång så är risken stor att handlederna bryts. Att den får vara kvar är att den är ingjutet Arboga både på lock och panna, är lite glad i saker med härkomst.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #18
        Arboga har jag några saker ifrån.
        Samlar på ett speciellt gjuteri som
        jag har lite anknytning till. Oftast
        stämplade F.W. eller F.V.
        I brist på trädgårdsarbete ägnade
        jag mig åt en mix av saker från
        hushållet. Men vad är det för underlig
        sak i förgrunden?
        Bifogade filer

        Comment


        • #19
          Är det inte en stekspade i bakgrunden? Om trägrunkan sitter ihop i ena änden så tippar jag på en mollskinnshandskfingerstretchare( kan det ordet räknas?)
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

          Comment


          • #20
            Får problem med stavningen men visst
            är det en m.............Stekspade ja.

            Comment


            • #21
              Om du känner ett akut behov av att utföra trädgårdsarbete så är du välkommen!

              Har faktiskt inte sett en stekspade i smitt?(får jag skäll nu 766) järn fast jag har haft ögonen efter just enklare hushållsredskap. De är väl uppbrända eller utslitna efter flitig användning. Det enda som jag har fått tag på är en brödsåg som var vacker.

              Om du har en mässingslampett så vill jag gärna se baksidan på en sådan, köpte en idag som jag inte blir klok på.Ingen hög ålder tror jag.
              Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

              Comment


              • #22
                Liknande stekspade såg jag till salu för att tag sedan.
                Mangelbrädan ser mysig ut, inget alltför löst handtag vad jag kan förstå.
                Jag avskyr när det är vingligt.

                Comment


                • #23
                  --> Ulferic

                  "Men vad är det för underlig sak i förgrunden?"

                  På den sista bilden ser det ju ut som en tång = vad man tog upp tvätten med ur de kokande baljorna...
                  [SIZE=2][B]// Melker Bäckman[/B][/SIZE]

                  [SIGPIC][/SIGPIC]

                  Comment

                  Working...
                  X