Sidan 12 av 24 FörstaFörsta ... 2 9 10 11 12 13 14 15 22 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 239

Ämne: Mortlar

Tyvärr är det inte alla flätan. Har några till. För att inte nämna järnmortlarna. Favoriten är en mortel som jag vann i en golftävling. Nu fick jag skryta lite också

Åja skryt lagom.För många år sedan vann jag ett pris i en bridgetävling, det var en träslev som de kallade elefantpris eller något liknande.

golfpris...

...var det minigolf eller?

Seniormedlem Surmasens avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Har väl egentligen bara denna som är riktigt åldersstigen.
    Kan runt 1700 stämma ?
    Stöten verkar väldigt lång men ser ut att ha hängt med då slitaget ser ut att stämma med mortelns kant
    Känns rysligt gammal och slarvigt gjuten
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

Visst har den ålder Surmasen. Smidd stöt dessutom. Är nog inte fel att placera den vid slutet av 1700-talet. Kanske lite tidigare också. Den gillade jag trots lagningar och defekter. Kanske just därför.

Original Björn Ls avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Jag och några samlar kollegor fick se några kolosser till mortlar vid ett besök i ett gammalt kök under ett säteri. (Valv källaren fanns troligen redan på 1500 talet för övrigt) Höjden är ca 35-40 cm så det är riktiga kolosser !
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Dom var inte dåliga Björn. Min största är "bara" 25 cm hög. Ett sådant kök skulle jag vilja ha. Med tillhörande säteri eller herrgård naturligtvis.

Den Gamle (DG) LasseCs avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Men bordsskivan var väl maffig. Jag håller med Dig Ulferic jag skulle vilja ha det köket med en hel del biutrymmen Min friggebod blir snabbt full även om jag kastar ut allt som har funnits där tidigare
    DG

Shoppoholic Tingelings avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Och så blev det en till mortel, när jag äntligen fann en i tegel så var det bara att plocka fram plånboken.

En riktig goding Tingan. Extra plus för stötens fina skick. Har inte jagat mortlar på ett . Blir sugen när jag ser din teglis.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •