Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Fråga mig om Gränna Glas

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
    Hej Glasvänner!

Här kommer min hund som har Gränna etikett och en Bärnstensfärg som är mycket fin i solen strålar.
    Höjd 18 cm och den står bara på svart sockel vid fotografering.

Mvh Pjotr
    Trevligt att se en annan ras från Gränna-kenneln.

Seniormedlem söffes avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ytterligare en hund från Grännakenneln! Vem kan vara "pappa" till den?
    Söffe
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Cina PBs avatar
    Reg.datum
    apr 2010

Cool Men nu vart det ju väldigt intressant...

Jag har ju en blå hund som s.a.s. saknar id-märkning, men som jag dock fått förmodan om att vara ospecificerad Murano. Höjd knappt 21 cm, från framtass till svans ca 9,5 cm. Saknar märkning, helt blankslipad på undersidan.

Tittar man på den bärnstensfärgade pudeln som huserar hos Pjotr, som är etikettmärkt med Gränna så har den knappögon, precis som min hund. Simcos vovve som är snarlik min har däremot försänkta ögon. Höjden på Pjotr's vovve är också någotsånär densamma som min, 18 resp knappt 20 cm.

Kan det möjligen vara Murano à la Gränna, rentav i min blå jycke? Frågan är ju i så fall vem på Gränna glasbruk som kan vara upphovsman till min vovve?

Mvh Cina PB
    Senast redigerat av Cina PB den 2010-09-13 klockan 22:02.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012

Fågel

Jag har en fågel som ser ut som bifogad e bilder.Tyvärr hände en olycka då ett glasskåp rasade samman och flera av mina finaste glaspjäser gick i kras, däribland denna fågel. Efter mycket googlande hittade jag en bild bland Din fars alster som liknar denna. Då undrar jag dels, kan denna vara tillverkad av Din far och i så fall kan man köpa en ny? Vad skulle den i så fall kosta. Vill gärna ha den i samma färger.

Lena

Ledsen men jag fattar inte hur jag skall få med bilderna.
    Senast redigerat av Niis den 2012-02-09 klockan 10:51.

Hej och välkommen till forumet

Självklart måste vi försöka hjälpa dig att bifoga bilder!

När du valt "ny tråd" eller "svara" så går du en bit ned på sidan och klickar på

"Hantera bifogade bilder"

när du laddar upp bilderna kan du välja att bläddra i din egen dator om du har bilderna sparade där.
    klicka på
    "Lägg till filer"/ "Välj filer" ( bläddra i din dator, där du har dina bilder sparade och markera vilka bilder du vill ladda upp)

klicka på
    "Öppna"

klicka sedan på
    "Ladda upp" och "Infoga inline"

då ska bilderna ses som ATTACH-filer i din text

klicka på "Förhandsgranska inlägg"

om bilderna hamnat tokigt kan du klippa ut ATTACH-filerna och klistra in den där du vill att de ska vara. Förhandsgranska igen och klicka sedan på "Skicka svar"

Lycka till! Skriv igen om det inte fungerar.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012

Fågel

HEj.
    Tack kapten nu har det löst sig. Här kommer bilderna om någon kan hjälpa mig?Namn:  PICT0168.jpg
Visningar: 550
Storlek:  53,8 KB

Hej!

Jag köpte nyligen dessa fåglar och funderade från vilket glasbruk de kunde komma, kan det möjligtvis vara Gränna?
    Kan någon i så fall berätta lite mer om dem, exempelvis när de tillverkats och av vem osv? Den största är ca 47 cm lång.

Citat Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
    Hej!

Jag köpte nyligen dessa fåglar och funderade från vilket glasbruk de kunde komma, kan det möjligtvis vara Gränna?
    Kan någon i så fall berätta lite mer om dem, exempelvis när de tillverkats och av vem osv? Den största är ca 47 cm lång.
    Kan vara Ölandshyttan, såldes nyligen en på Tradera som var väldigt lik och som var Ölandshyttan enligt annonsen.
    Hittade bara en dålig bild

Den här delfinen
    http://precisensan.com/antikforum/sh...ID-Gr%C3%A4nna
    är väldigt lik den blåa fasanen vad gäller färg och mönster, det är därför jag tror på Gränna. Men säker är man ju aldrig förrän någon kan bekräfta eller dementera.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    De flesta grisarna från Gränna brukar vara röd/vita. Men här kommer en annorlunda. 12 cm lång och 10 cm hög.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •