Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Tema: UE krukor

Tema: UE krukor

Hej,

tyckte att det var på tiden att vi lyfte fram UE:s alla olika krukor...

Tänkte att jag börjar med dels gamla, men även nya bilder på lite av de krukor jag och frun har samlat på oss.

Finns dels City-krukorna, men även lite andra modeller från Marie Simmulsson och Göran Andersson...

Tyvärr har vi bara två fönsterkarmar i lägenheten, så alla krukor får inte plats. Mycket får tyvärr stå och vänta på balkongen

Vad har ni för UE-krukor? Vill se lite olika förslag på hur man kan sätta ihop ett "UE-fönster

PS. Skall väl i ärlighetens namn tilläggas att vissa av krukorna även är Steninge...
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Jaa, jag kan väl börja som dig, visa lite ur fönstren. Bilderna är från i somras, det har kommit till en hel massa fler krukor sedan dess, senast i helgen som sensationellt bjöd på otroligt utbud till hyggliga priser, mer om det senare!

Först en liten översikt, en hel del Ekeby, några Steninge, några okända, några vanliga eller moderna krukor.

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ekebykrukor...

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    En okänd i förgrunden...samma som du har Wunderbaum...menar du att dessa är Steninge?

Citat Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
    En okänd i förgrunden...samma som du har Wunderbaum...menar du att dessa är Steninge?
    Nä, dom är jag helt säker på är Ekeby. Finns stämpel under på en av våra nämligen...

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Citat Ursprungligen postat av Wunderbaum Visa inlägg
    Nä, dom är jag helt säker på är Ekeby. Finns stämpel under på en av våra nämligen...
    Ja när jag kollar på balkongbilden, ser jag ju "klacken" under som är typiskt Ekeby enligt info jag fått, det finns ju massor av krukor med dessa typiska 50-talsmönster sominte är Ekeby, de har ingen distinkt klack, utan är mer rundade nertill. Ingen jag snackat med vet riktigt var de kommer ifrån, någon menade att det skulle kunna vara Steninge. Jag lägger in en referensbild så ser du vad jag menar! den till höger har klack och är en Ekeby (Svea) medan den större till vänster är en okänd (svensk?)

Manchester United E.B.s avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Får väl lägga in mina bidrag visade i en annan tråd tidigare. En Vasa storlek 4 samt en stor rinnig storlek 9

Citat Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
    Ja när jag kollar på balkongbilden, ser jag ju "klacken" under som är typiskt Ekeby enligt info jag fått, det finns ju massor av krukor med dessa typiska 50-talsmönster sominte är Ekeby, de har ingen distinkt klack, utan är mer rundade nertill. Ingen jag snackat med vet riktigt var de kommer ifrån, någon menade att det skulle kunna vara Steninge. Jag lägger in en referensbild så ser du vad jag menar! den till höger har klack och är en Ekeby (Svea) medan den större till vänster är en okänd (svensk?)
    Den är från Steninge. Här är en länk till en kruktråd med blandad kompott http://www.precisensan.com/antikforu...ht=steningedad
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Citat Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Den är från Steninge. Här är en länk till en kruktråd med blandad kompott http://www.precisensan.com/antikforu...ht=steningedad
    Okej då litar jag på det! Jag har sett många såna krukor, men aldrig någon stämplad, därför har jag varit osäker. Var har du fått informationen ifrån Äjth?

Ja du Tallen, nu ska jag försöka minnas...men tyvärr kan jag inte ge dig en källa. Sökte efter producenten länge och tror jag fann upplysningen på nätet (vilket inte säger så mkt) Dessa krukor är ju vanligt förekommande i olika storlekar och färgsättningar. Ah, man borde skriva en lapp och tejpa på så snart man fått reda upplysningar. Jag vet att det var en reda upplysning men nu är spåret kallt, tyvärr!!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •